Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat

6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat | Bukan perkara mudah untuk dapatkan trafik blog yang begitu tinggi setiap hari dan setiap bulan, ianya memerlukan masa dan kreativiti anda sebagai penulis blog.

6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat | Bukan perkara mudah untuk dapatkan trafik blog yang begitu tinggi setiap hari dan setiap bulan, ianya memerlukan masa dan kreativiti anda sebagai penulis blog. Berdasarkan pengalaman dan pemahaman MYiDEAKiNi, penggunaan teknik pautan backlink juga adalah satu faktor untuk meningkat trafik blog. Jadi, MYiDEAKiNi ada 6 cadangan untuk bina pautan backlink secara sihat iaitu:

6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat

1) Artikel Yang Unik Dan Terperinci

bina backlink secara sihat
Anda mesti faham, jika anda membuat artikel, sudah pastinya anda sudah mempunyai banyak maklumat yang ingin dimasukkan dalam artikel tersebut dengan
lebih terperinci. Sekurang-kurangnya dalam artikel tersebut, anda sudah menjelaskan segala kemungkinan masalah, cara penyelesaiannya, cadangan dan juga kesimpulan.  Menulis artikel tidaklah sukar, anda hanya perlu meluangkan masa dalam mencari maklumat yan releven dan jadikan maklumat tersebut dalam sebuah artikel yang unik dan terperinci

2) Gambar dan Infografik

Terdapat dua sebab yang sangat mudah, setiap artikel juga perlu mengandungi gambar yang releven dan mungkin gambar atau infografik tersebut akan mendapat perkongsian paling banyak di internet:
    bina backlink secara sihat
  • Anda akan menghabiskan banyak usaha jika anda mahu menyimpan dan mengedit gambar asal.
  • Sekiranya gambar itu berbentuk infografik, maka lebih ramai pelawat atau pembaca blog anda akan kongsikan artikel tersebut kepada yang lain. Hanya kerana infografik yang memberi info yang bagus dan manfaat kepada semua. Ianya boleh di muatnaik secara percuma, infografik yang tidak mempunyai ukuran dan warna yang standard.
Trafik yang sangat luar biasa walaupun sekadar infografik, ianya boleh menyampaikan banyak mesej kepada pembaca dan mereka dapat memahami dengan mudah.

3) Giveaway

bina backlink secara sihat
Adakah anda berfikir bahawa program Giveaway akan dapat membantu anda membina lebih banyak pautan balik? Sudah tentu YA!. Dan lebih baik jika anda meminta mereka berkongsi artikel anda untuk mendapatkan Ganjaran hadiah. Walau bagaimanapun, kualiti pautan kaedah ini mungkin tidak baik.

Tetapi jika anda memerlukan sejumlah besar pautan balik ke laman web / blog, anda boleh menggunakan cara ini. Kaedah ini sangat berguna, tetapi perlu di ingat, elakkan dari mengambil hadiah dari laman web lain kemudian gunakan untuk anda sendiri. Sebagainya contohnya, anda berjaya mendapat ganjaran hadiah dari blog A dan kemudian jadikan ganjaran hadiah untuk di blog anda.

4) Balas soalan yang berminat dari pelawat blog anda

bina backlink secara sihat
Ini bukanlah cadangan idea yang sangat mudah. Bukan sahaja membantu anda menaikkan trafik blog malah banyak membantu anda dalam perkongsian ini. Jika banyak pautan backlink berkualiti ini dikongsikan, ianya tidaklah menghairankan. Tetapi kerana ianya mudah, tahap persaingan yang sangat tinggi, anda mesti menjadi orang terpantas untuk membalas persoalan tersebut.

Cara untuk mencari soalan-soalan itu tidak sukar, anda hanya mengambil masa (beberapa jam setiap hari) untuk mencari maklumat yang releven di rangkaian sosial atau membaca akhbar setiap hari, pastinya anda akan mendapat beberapa idea yang hebat.

5) Membina pautan balik dengan kempen "Viral"

bina backlink secara sihat"Viral" bukan sahaja digunakan dalam bidang Pemasaran, anda juga boleh menggunakan teknik pemasaran ini untuk membina pautan backlink yang baik. Tidak seperti Pemasaran Viral yang memerlukan banyak pandangan di rangkaian sosial, dengan pautan Backlink Viral ke laman sesawang yang lain.

Jika anda seorang pakar webmaster, anda juga boleh membuat widget di mana dalam widget tersebut anda telah letakkan pautan kredit atau backlink di bawah halaman sesawang mereka.

6) Guna Video Untuk Bina Pautan Backlink

bina backlink secara sihat
Dalam beberapa pemerhatian MYiDEAKiNi, cadangan idea ini tidak akan membantu anda mempunyai pautan balik yang lebih banyak, kerana pelawat lebih cenderung untuk berkongsi pautan video sahaja. Tetapi jika anda menggunakan aplikasi Youtube, anda boleh memasukkan pautan backlink anda terus ke dalam kandungan video dan juga dalam penerangan video. Berdasarkan pengalaman MYiDEAKiNi, video adalah cara terbaik untuk menyebarkan sesuatu maklumat kerana keupayaan visualisasinya.

Buat masa ini, MYiDEAKiNi hanya menggunakan kaedah ini dalam beberapa video tutorial dan ternyata ianya sangat berkesan.

Kesimpulan

Buat masa ini, MYiDEAKiNi juga mempunyai beberapa cadangan untuk diri sendiri dan juga blog. Dalam menaikkan trafik dan kandungan SEO dalam blog, terdapat banyak cara dan teknik yang kadang-kadang itu tidak mencukupi untuk dimasukkan ke dalam artikel ini, tetapi semua yang MYiDEAKiNi terangkan 6 cadangan di atas adalah benar-benar berkesan. Berharap anda akan mendapat hasil yang besar dengan tip tersebut, dan jangan lupa tinggalkan di ruangan artikel ini nanti. Terima kasih.

6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 8
  1. proses backink agak mengambil masa juga..

    saya lebih suka menghasilka artikel yang berkualiti dan ini juga mengambil banyak masa..

    sudah minat..on jer la tidak kira ada hasil atau tidak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut pendapat dari tuan, akan ikut cadangan 1 dimana tuan akan fokus dan hasilkan artikel yang berkualiti tinggi. Teruskan usaha untuk menghasilkan artikel yang unik. In shaa Allah :)

      Delete
  2. Terima kasih untuk tipsnya.

    Boleh cuba apply tips lepas ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Boleh pilih salah satu cadangan tu dan ikut citarasa sendiri :)

      Delete
  3. terima kasih atas perkongsian ni...kita selalu rajin backlink kat kawan2 blogger lain...sebab diorang pun rajin backlink ke kita..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kita manfaatkan yer. Sama-samalah kita membantu antara satu sama lain :)

      Delete
  4. saya pun perasan bila anjur atau join GA, backlink dia agak kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! Salah satu cara bina backlink secara sihat :)

      Delete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: 6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat
6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat
6 Cadangan Bina Backlink Secara Sihat | Bukan perkara mudah untuk dapatkan trafik blog yang begitu tinggi setiap hari dan setiap bulan, ianya memerlukan masa dan kreativiti anda sebagai penulis blog.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSjeywV1L737go-PzJMwousm6lRfnzD6gUYLVFXPFNpQ0nCeUH36j8J6P6qxN0WS5jUVpclFpoQC_7EZvRQ9ywqw780CF5Kmvtsgs0zdrtxa919DblZPph-aSbBEhlJHYXeVWd70GD3FY/s200/unique+articles.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSjeywV1L737go-PzJMwousm6lRfnzD6gUYLVFXPFNpQ0nCeUH36j8J6P6qxN0WS5jUVpclFpoQC_7EZvRQ9ywqw780CF5Kmvtsgs0zdrtxa919DblZPph-aSbBEhlJHYXeVWd70GD3FY/s72-c/unique+articles.jpg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2019/07/6-cadangan-untuk-bina-backlink-secara-sihat.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2019/07/6-cadangan-untuk-bina-backlink-secara-sihat.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel