Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

Bitcoin, Teknologi Wang Digital

Bitcoin, Teknologi Wang Digital yang diasaskan pada tahun 2009 oleh Satoshi Nakamoto. Ianya adalah adalah bersifat digital dan menggunakan jaringan.

Bitcoin, Teknologi Wang Digital

Bitcoin, Teknologi Wang DigitalSebut sahaja mengenai Bitcoin sudah pasti ada di antara anda yang masih tidak tahu dan ada yang tahu dengan kepentingan Bitcoin ini. Bagi anda yang sudah tahu mengenai Bitcoin, MYiDEAKiNi ucapkan tahniah dan anda sudah celik dan tidak ketinggalan daripada anda yang masih belum tahu dengan Bitcoin.

Sejarah Bitcoin

Bitcoin adalah wang digital yang diasaskan pada tahun 2009 oleh Satoshi Nakamoto. Ianya adalah adalah bersifat digital dan menggunakan jaringan "peer ke peer" tanpa dikawal oleh bank pusat atau orang perseorangan. Ianya adalah bersifat "decentralized", tidak seperti wang fiat yang kita gunakan sekarang ini kerana ianya di kawal oleh sesebuah bank negara. Bitcoin ini akan terhasil dengan menggunakan database komputer node-node yang terbentuk seperti matriks dan akhiri dengan hashID bitcoin. Nilainya bermula dari lapan titik perpuluhan iaitu 0.00000001btc atau 1 satoshi. Faham ke faham? Nak tahu kisah selanjutnya bagaimana MYiDEAKiNi mengenali Bitcoin, boleh baca entri Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin

Cara Menyimpan Bitcoin

Jika untuk menyimpan wang fiat yang anda gunakan sekarang ini, sudah pastinya memerlukan satu organisasi yang di lantik dan diamanahkan seperti bank-bank swasta untuk menyimpan sejumlah wang fiat anda. Anda memerlukan akaun yang disahkan oleh bank dengan bukti satau salinan yang mengesahkan anda adalah pemilik yang sebenar dan hak untuk anda membuat pengeluaran wang fiat jika memerlukan nanti. Begitu juga dengan Bitcoin, konsepnya sama sepertimana anda mendaftar akaun dibank, tetapi Bitcoin hanya memerlukan sistem digital yang di kenali "wallet" oleh mana-mana organisasi yang dipercayai menyediakan servis "wallet" untuk anda seperti Xapo, Payeer, PerfectMoney, Luno, blockchain, Coinbase, Coinpayments, wirex, cryptonator, AdvanceCash dan sebagainya. Pastikan ianya selamat dan dipercayai digunakan dalam menyimpan wang digital bitcoin anda.

Cara Menghasilkan Bitcoin

Mungkin ada di antara anda yang masih tidak tahu bagaimana untuk menghasilkan Bitcoin, wang digital ini, bukan? Ini adalah perkongsian pengalaman MYiDEAKiNi untuk menghasilkan wang digital bitcoin ini dalam beberapa kaedah iaitu:
  1. Berdagang (trading) yang di percayai dan selamat
  2. Melombong (Mining) yang di percayai dan selamat
  3. Kutip Percuma Bitcoin Faucet yang dipercayai dan selamat
Anda di larang sekali untuk menyertai mana-mana platform pelaburan yang menjanjikan bulan dan bintang tetapi akhirnya anda mengalami kerugian dalam pelaburan bitcoin. Pastikan ianya betul-betul selamat dan dipercayai. Ramai scammer cuba untuk mengambil kesempatan mencuri wang digital bitcoin anda dengan menyediakan platform yang berisiko tinggi. Pastikan anda mempunyai cukup ilmu pengetahuan dalam memilih cara dalam anda menjana wang digital Bitcoin.

1. Berdagang (Trading) yang dipercayai dan Selamat

Jika sebelum ini anda pernah dengar dengan platform trading Forex dimana sistem ini adalah menggunakan pasaran wang Fiat dengan wang fiat iaitu USD vs Mata Wang Fiat. Begitu juga dengan Mata wang crypto dimana sistem yang diperdagangkan adalah dalam pelbagai cara iaitu:
  • BTC (ikon bitcoin) vs USD (mata wang fiat)
  • BTC (ikon bitcoin) vs Altcoin (Mata wang digital, crypto)
Jika anda memilih konsep trading dalam menghasilkan bitcoin, anda memerlukan sedikit modal untuk memulakan trading. Dalam konsep trading, tiada had minimum dan maksimum modal yang diperlukan, ianya adalah bergantung kepada kemampuan anda untuk gandakan wang modal anda tersebut dan yang penting ilmu dan pemahaman perlu ada! Berikut adalah beberapa senarai platform trading yang dipercayai dan selama di gunakan iaitu:
Untuk mendapatkan ilmu mengenai berdagang, MYiDEAKiNi ada menyediakan group khas hanya berkaitan dengan ilmu-ilmu trading. Dan alhamdulillah, di group inilah, MYiDEAKiNi dan salah seorang kenalan Pedagang (trader) yang bersukarela berkongsi pengalaman dan teknik-teknik dalam berdagang mata wang digital bitcoin.

Bitcoin, Teknologi Wang Digital 2. Melombong (Mining) yang dipercayai dan selamat

Jika untuk menghasilkan emas, biji timah, arang batu dan sebagainya, anda memerlukan peralatan mesin untuk melombong, bukan? Begitu juga dengan wang digital bitcoin, cuma bezanya adalah cara dan teknik melombong adalah menggunakan perisian komputer bagi menghasilkan bitcoin dan juga mata wang crypto yang lain. Selain menggunakan perisian, ada juga syarikat-syarikat yang terkemuka menyediakan platfom mining seperti:
  • Genesis
  • Hashing24
  • Hashflare
  • Hashnet
  • Dan sebagainya
Perlu di ingat sekali lagi! Anda perlulah memilih platform yang tersenarai di blockchain sahaja. Jika tidak, mungkin anda menyertai skim-skim ponzi berisiko tinggi yang hampir sama seperti platfom melombong yang disenaraikan.

3. Kutip Percuma Bitcoin Faucet yang dipercayai dan selamat

Ini adalah salah satu teknik yang disukai oleh MYiDEAKiNi sendiri dengan platfom yang dipercayai dan selamat sejak 2015. Ianya tidak memerlukan modal tetapi hanya sedikit usaha dan masa yang terluang untuk anda kumpulkan sedikit demi sedikit bitcoin dari akaun KNOLIX yang berdaftar.  Bak pepatah melayu "Kalau tidak pecahkan ruyung, mana dapat sagunya". Begitulah juga dengan knolix, had minimum setiap 1 jam yang diberi adalah 0.00000060btc dan maksimum sehingga 0.00600000btc. Mana satu pilihan anda? Mahukan yang janda atau perawan? Ehhh silap...Mahukan yang percuma atau bermodal? Pilihan di tangan anda sendiri.

Bagi anda yang memilih kaedah yang ketiga ini, MYiDEAKiNi ingin sarankan bahawa faucet ini hanya memerlukan wallet Xapo sahaja. Wallet selain Xapo memang tidak digalakkan kerana jika anda tersilap langkah, kutipan hasil bitcoin percuma tidak akan di kreditkan kedalam wallet selain Xapo. MYiDEAKiNi kongsikan langkah mudah yang perlu anda buat sebelum menjadi ahli KNOLIX.

Langkah 1: Anda perlu daftar akaun wallet xapo terlebih dahulu di website sepenuhnya https://www.xapo.com dan setelah berjaya berdaftar anda bolehlah menggunakan aplikasi apps android atau ios Xapo.
***Tips: Dapatkan wallet address xapo, copy dan paste di akaun knolix nanti.

Bitcoin, Teknologi Wang DigitalLangkah 2: Anda perlulah berdaftar akaun Knolix yang di invited sahaja, jika berdaftar menggunakan homepage Knolix memang tidak boleh. Klik gambar pokok untuk tujuan pendaftaran. Masukkan email yang berdaftar di wallet Xapo dan kemudian Klik "Start Harvesting Now"

Langkah 3: Setelah berjaya berdaftar akaun Knolix, anda perlu ke "setting", hujung sebelah kanan yang simbol ikon berbentuk skru, masukkan kata laluan anda dan kemudian "save". Selepas itu di ruangan wallet address, anda perlu dapatkan wallet address di Xapo terlebih dahulu dan kemudian "copy" di bahagian setting dan "Save". Anda telah berjaya berdaftar dan selesai dalam tetapan akaun Knolix anda. Ingat anda sudahpun kutip hasil bitcoin percuma 1jam dari sekarang! Selamat menuai di knolix!

Kami juga ada menyediakan group Knolix Malaysia Support bertujuan untuk membantu anda yang mempunyai masalah dalam kutipan hasil knolix.  Anda juga digalakkan untuk menyertai Group kami dan bantuan-bantuan pertanyaan hanya berkaitan dengan Knolix dan juga wallet Xapo.


In shaa Allah, jika anda kelapangan nanti, MYiDEAKiNi akan kongsikan ilmu dan pengalaman dalam berdagang di platfom yang di percayai dan selamat bagi mengandakan hasil Bitcoin yang terkumpul di artikel-artikel seterusnya nanti. Teruskan menyokong penulisan dan perkongsian MYiDEAKiNi dengan memberikan sokongan pandangan diruangan komen artikel. Terima kasih sekali lagi!

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 6
  1. Tak tinggi ke bid/spread bitcoin ni? Takut susah nak jual bila harga turun dgn mendadak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga bergantung kepada news, rumers dan sebagainya. Penentuan harga turun berdasarkan pelabur, pengguna bitcoin dan juga pelombong panik sell tu yang menyebabkan nilai bitcoin akan turun... :)

      Delete
  2. Walaupun ada yang kata bitcoin boleh jadi cara buat duit dengan mudah tapi pada aku kena hati-hati dengan harga pasarannya yang turun naik. Jadik untuk keselamatan pelbagai kan investment anda. So kalau rugi salah satunya tak lah rasa sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak join mana-mana pelaburan pasti ada risiko. Tetapi jika anda ada ilmu dan pandai ambil peluang, untungnya berlipat kali ganda... :)

      Delete
  3. Skrg ramai orang dah gila ngan Bitcoin. Kawan I baru saja labur RM60,000 dengan beli satu pakej pool kecil saja. Harap dia boleh dpt untung cepat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow banyak tu modal pelaburan dia tu...dah boleh beli 1 nilai BTC lebih kurang. Nilai tu boleh digandakan dengan trading. Yang pastinya mesti kena ada ilmu. Jangan semborono jer join.

      Delete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: Bitcoin, Teknologi Wang Digital
Bitcoin, Teknologi Wang Digital
Bitcoin, Teknologi Wang Digital yang diasaskan pada tahun 2009 oleh Satoshi Nakamoto. Ianya adalah adalah bersifat digital dan menggunakan jaringan.
https://4.bp.blogspot.com/-M6m0Y7NH7mc/Wb9uoJo5-RI/AAAAAAAANLA/sqZ4DM0Yos0MObKtoJ-7UD5MsfobSAbEQCLcBGAs/s320/bitcoin%2Bwang%2Bdigital.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-M6m0Y7NH7mc/Wb9uoJo5-RI/AAAAAAAANLA/sqZ4DM0Yos0MObKtoJ-7UD5MsfobSAbEQCLcBGAs/s72-c/bitcoin%2Bwang%2Bdigital.jpg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2017/09/bitcoin-teknologi-wang-digital.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2017/09/bitcoin-teknologi-wang-digital.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel