Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

10 Aplikasi Imej Pengstoran Online

10 Aplikasi Imej Pengstoran | Tahukah anda terdapat banyak laman website yang menyediakan imej pengstoran online secara percuma

10 Aplikasi Imej Pengstoran Online | Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam sejahtera.  Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Segala pujian hanya Allah dan sebelum memulakan bicara yang lebih panjang, marilah sama-sama kita membaca Ummul kitab Surah Al-Fatihah. 

Dan jangan dilupakan juga dengan bersalawat keatas Nabi junjungan kita Muhammad S.A.W. Allahumma salli `ala sayyidina muhammadin wa`ala ali sayyidina muhammad. Maksudnya: Ya Allah, berilah selawat kepada Muhammad S.A.W dan keluarga Muhammad S.A.W.

Tahukah anda terdapat banyak laman sesawang atau website yang menyediakan aplikasi imej pengstoran online secara percuma. Jika anda membuat carian di google, sudah pasti banyak aplikasi yang tersenarai dalam carian. Selain itu servis dan penggunaan adalah percuma dan mendapat trafik yang sangat tinggi kerana penggendalian sistem yang mudah dan juga mesra SEO.

10 Aplikasi Imej Pengstoran Online [no_toc]

Antara 10 senarai aplikasi Imej Pengstoran Percuma yang sering digunakan oleh pengguna internet termasuklah MYiDEAKiNi sendiri adalah seperti berikut:

01. Wix | Imej Pengstoran Online & Website

aplikasi imej pengstoran
Seperti yang anda lihat di iklan seperti facebook, google, youtube dan sebagainya. Selain imej pengstoran percuma, wix juga boleh dijadikan platform laman web dimana terdapat pelbagai jenis template yang disediakan dalam aplikasi ini. 

Apa yang istimewa di wix, jika anda membeli hosting di Wix, penggunaan tanpa had pelbagai jenis template disediakan di dalam aplikasi ini. Cuma pilih dan buat tetapan mengikut kreativiti anda sendiri.

Kelebihan menjadi ahli berbayar di aplikasi wix adalah seperti tersenarai dalam carian di google dan mesra SEO. Aplikasi yang sangat mudah dikendalikan, kualiti yang terbaik untuk kerja-kerja foto dan imej. Salah satu pusat jualbeli gambar yang berkualiti tinggi dan 100% komisen sebagai ganjaran, cipta dan kongsi album peribadi

Maksimum Simpanan Imej: Tanpa Had

02. Google Photos | Sistem Aplikasi auto Imej Pengstoran Online

aplikasi imej pengstoran
Google photos di google bukanlah satu sistem hosting tetapi ianya di gunakan pada sistem email gmail dan google drive. Boleh memuatnaik sehingga 15GB imej pengstoran secara percuma.

Kelebihan khususnya kepada pengguna android yang boleh memuatnaik secara auto dalam sistem google photos dengan mendaftar akaun email di google.

Maksimum Simpanan Imej: 15 GB

03. Imgur | Aplikasi Imej format GIF

aplikasi imej pengstoran
Kongsikan imej anda di Imgur dimana seluruh dunia pengguna internet menyiarkan imej mereka yang paling kelakar, paling comel atau paling hodoh dengan harapan untuk meraih undian dari pengguna internet seluruh dunia.

Dalam aplikasi ini, semua imej atau gambar dibenarkan termasuk meme, anak kucing dan meme anak kucing. Tidak menghairankan, aplikasi web ini adalah hosting imej percuma untuk semua orang termasuklah MYiDEAKiNi sendiri.

Jika anda tidak berminat untuk menyertai pertandingan imej terbaik atau terburuk dari aplikasi ini, asalkan anda berminat untuk koleksi menyimpan mahupun untuk perkongsian peribadi sendiri

Maksimum Simpanan Imej: Tanpa Had

04. Flickr | Imej Pengstoran berkenaan dengan jurugambar

aplikasi imej pengstoran
Flickr ialah salah aplikasi pengstoran imej percuma yang tertua dan paling dihargai, dengan berjuta-juta foto yang dikongsi oleh berjuta-juta kumpulan. Pendedahan untuk jurugambar sangat besar. 

Jika anda berkongsi gambar yang betul dalam kumpulan yang betul, anda mungkin mendapat kemasyhuran dalam talian selama 15 minit. 

Ingin memastikan hasil kerja anda lebih intim? Anda boleh menerbitkannya untuk tatapan anda sahaja dan menggunakan platform semata-mata sebagai tapak pengstoran imej atau untuk kumpulan rakan yang terhad. 

Lebih berminat untuk mendapatkan pendedahan yang paling disukai ramai? Jadikan akaun anda boleh diakses oleh pengguna internet didunia untuk hampir semua orang melihatnya.

Maksimum Simpanan Imej: 1,000 imej sahaja

05. 500px | Komuniti Imej Pengstoran Jurugambar Professional

aplikasi imej pengstoran
Aplikasi ini adalah melibatkan fotografi boleh menjadi aktiviti yang sangat menyendiri. Kadangkala, anda boleh menggunakan rakan "shutterbug" untuk menghasilkan penggambaran terakhir anda, berkongsi petua atau hanya menghiburkan anda. 

500px mungkin penyelesaiannya. Ia menjadi tuan rumah kepada komuniti 12 juta jurugambar, dari Afghanistan ke Zimbabwe. Berhubung antara satu sama lain melalui laman media sosial khusus ini. Anda boleh mengikuti ahli kegemaran anda, suka atau kongsi gambar mereka, atau tinggalkan ulasan.

Menyertai platform ini ialah cara terbaik untuk membina rangkaian fotografi rakan, rakan sekerja dan mentor. Selain dapat mempelajari kemahiran baharu yang berharga daripada komuniti. Selain itu, 500px dilayari oleh banyak editor majalah, kurator seni dan syarikat yang ingin mencari imej yang cantik. 

Jika anda menggunakan pakej bulanan berbayar, anda akan dapat menjual gambar anda dan membuat sedikit wang tambahan untuk melabur dalam kerjaya fotografi anda.

Maksimum Simpanan Imej: 7 foto setiap minggu, 2,000 imej maksimum

06. ImgBox | Aplikasi Imej Pengstoran Ringkas

aplikasi imej pengstoran
Aplikasi ini adalah tapak pengstoran imej percuma paling mudah dan ringkas. Ingin memuat naik imej yang akan tersedia dalam talian selama-lamanya? Anda tidak perlu membuat akaun pun. Hanya klik 'muat naik', pilih resolusi fail, dan itu sahaja! 

Untuk setiap imej yang dimuat naik, anda mendapat pautan yang boleh dikongsi, bersama-sama dengan kod HTML dan BB untuk dibenarkan pada mana-mana laman web.

Maksimum Simpanan Imej: Tanpa Had imej, cuma 10MB setiap imej dibenarkan

07. Dropbox | Aplikasi Imej Pengstoran dan Sistem Fail Online

aplikasi imej pengstoran
Nama aplikasi platform ini adalah sinonim dan mengatakan untuk semua pengguna dunia internet. Cara terbaik untuk memahami aplikasi platform ini ialah membayangkan "kotak" maya (satu setiap akaun) di mana anda boleh "menggugurkan" foto anda. 

Imej akan disimpan selamat, menunggu anda untuk mengakses pada bila-bila masa. Dimana-mana peranti yang mungkin. Perkara yang menarik tentang Dropbox ialah anda boleh berkongsi pautan ke folder anda dengan mudah, untuk rakan atau pelanggan melihat atau menambah fail mereka sendiri.

Manakala bagi telefon pintar, aplikasi mudah alih Dropbox adalah permata kecil. Ia membolehkan anda mengurus kandungan anda terus dari telefon anda, dan turut disertakan dengan pilihan untuk menyegerakkan gulungan kamera anda dengan akaun Dropbox anda supaya foto terbaharu anda disimpan secara automatik!

Maksimum Simpanan Imej: 2 GB

08. Free Image Hosting | Aplikasi Imej Pengstoran Low Resolution

aplikasi imej pengstoran
Proses memuat naik foto ke Pengstoran imej percuma adalah semudah nama platform. Apa yang anda perlu lakukan ialah memuat naik imej dan berkongsi pautannya di mana-mana sahaja. Anda tidak perlu membuat akaun untuk berbuat demikian dan foto anda akan disimpan secara kekal didalam aplikasi ini.

Maksimum Simpanan Imej: 3MB setiap imej

09. PostImage | Hosting Imej Untuk Forum

aplikasi imej pengstoran
Aplikasi yang mesra pengguna PostImage menjadikannya platform pengstoran imej percuma yang sangat popular di kalangan pengguna forum fotografi. Platform yang mudah ini digunakan supaya membolehkan anda memuat naik pelbagai jenis imej sekaligus, menetapkan saiz dan tarikh tamat tempoh untuk fail anda.

Dengan hanya klik butang (secara literal,) anda akan dapat mengubah saiz imej anda kepada satu siri dimensi yang telah ditetapkan termasuk kegunaan popular seperti avatar (100x75), papan mesej (648x480), monitor 15 inci (800x600) dan Monitor 21 inci (1600x1200). Selain itu, anda juga boleh memilih untuk mengehadkan tempoh masa imej anda akan tersedia dalam talian ke mana-mana sahaja dari sehari, seminggu atau sebulan.

Maksimum Simpanan Imej: Tidak dinyatakan

10. ImageShack | Sistem Aplikasi Perniagaan Fotografi

aplikasi imej pengstoran
Setelah dianggap sebagai aplikasi platform pengstoran imej percuma teratas, ImageShack telah menghentikan perkhidmatan percuma mereka pada tahun 2015. "Jadi mengapa mereka berada dalam senarai aplikasi pengstoran imej percuma terbaik, kemudian?," anda mungkin bertanya. 

Nah, platform ini menawarkan percubaan 30 hari percuma yang akan membolehkan anda menyemak semua ciri premium tanpa membayar satu sen pun.

Ciri aplikasi platform ini termasuk pautan imej, statistik imej, aplikasi mudah alih, alat perkongsian, album peribadi, pengurusan imej pukal dan banyak lagi. Dan dengan pelan berbayar bermula dari hanya USD4 sebulan untuk ruang tanpa had, pemilik perniagaan fotografi mungkin dengan senang hati demi memastikan hasil kerja imej disimpan dengan selamat.

Maksimum Simpanan Imej: 1 bulan Tempoh Percubaan

Akhir sekali, sebagai seorang pengguna internet, anda akan memilih mana aplikasi platform yang memberikan kepuasan dan terbaik untuk menyimpan hasil imej dan boleh mengaksesnya pada bila-bila masa sahaja.  Jadilah sorang pengguna internet yang bijak. Jika anda mempunyai sebarang komen atau pandangan, bolehlah komen di ruangan artikel ini. Jumpa lagi di lain artikel ya! Stay Tune!

10 Aplikasi Imej Pengstoran Online

KOMEN ANDA!

BLOGGER
[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: 10 Aplikasi Imej Pengstoran Online
10 Aplikasi Imej Pengstoran Online
10 Aplikasi Imej Pengstoran | Tahukah anda terdapat banyak laman website yang menyediakan imej pengstoran online secara percuma
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgaYDyIfbQMmxfh7pnPtQZ7z4ceruNYsKLms-ypFmagzF1mfVxivcZVN3jZ8VhcMFF8_AYl6uaSw4AnVNKI3cdPkJaiBSfVw3fQxSrq_j5MyrcwGD6z4JIo7xeKSFhrIPzH1s7Ixbx3SwGzybY-WcGhiO7CFj1CUOHFc3zZCNZRZtXgIL6VMX0cGCpU=w320-h180
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgaYDyIfbQMmxfh7pnPtQZ7z4ceruNYsKLms-ypFmagzF1mfVxivcZVN3jZ8VhcMFF8_AYl6uaSw4AnVNKI3cdPkJaiBSfVw3fQxSrq_j5MyrcwGD6z4JIo7xeKSFhrIPzH1s7Ixbx3SwGzybY-WcGhiO7CFj1CUOHFc3zZCNZRZtXgIL6VMX0cGCpU=s72-w320-c-h180
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2022/03/10-aplikasi-imej-pengstoran-online.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2022/03/10-aplikasi-imej-pengstoran-online.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel