Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Kenali Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis

info ruam bayi
Ekzema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa di alami di kalangan bayi, namun begitu orang dewasa juga tidak terkecuali. Penyakit kulit ini biasanya akan berlaku di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan.

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, berkemungkinan masalah penyakit kulit ekzema ini akan berkekalan sehingga ke peringkat dewasa. Walaupun ekzema ini bukanlah penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit kulit yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.




Simptom Ekzema
  • Kulit berasa panas, bergelojak dan gatal, keradangan
  • Pembentukan tompok-tompok kemerahan
  • Kulit sentiasa menjadi kering, berair dan bersisik
  • Kulit menebal, menjadi kasar dan berkedut
Punca Ekzema
Hingga kehari ini punca sebenar penyakit kulit ini tidak dikenalpasti dengan sepenuhnya. Terdapat beberapa faktor yang boleh di ambil kira sebagai puncanya penyakit kulit ekzema ini iaitu faktor dalaman dan luaran.

Faktor Dalaman
  • Mempunyai sejarah ahli keluarga yang mengalami penyakit eczema, asma atau allergi rhinitis.
  • Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan tekanan.
  • Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur, makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.
Faktor Luaran
  • Terdedah dengan Bahan-bahan seperti asap rokok, bahan-bahan kimia, cuaca yang terlalu panas dan lembap atau sebaliknya.
  • Alahan atau alergi dengan Sabun, syampu, serbuk bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama habuk rumah
Anda mungkin telah faham serba sedikit tentang penyakit kulit ekzema, simptom dan puncanya ekzema. Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda sebegini, mencegah lebih baik dari merawat.

info bedak asmaKenali Psoriasis

Psoriasis adalah sejenis penyakit autoimun yang mengenai kulit, ditandai dengan sisik yang berlapis berwarna keperakan, disertai dengan penebalan warna kemerahan dan rasa gatal atau perih. Apabila sisik ini dilepaskan maka akan timbul bintik perdarahan di kulit dibawahnya.

Psoriasis adalah sejenis penyakit kulit tetapi ia sebenarnya adalah penyakit kronik gangguan autoimun yang dialami oleh kira-kira satu hingga tiga peratus daripada penduduk secara umumnya di Malaysia. Ia juga boleh dialami oleh semua orang tidak kira dewasa atau kanak-kanak. Ianya boleh dilihat dan dirasai sendiri jika kulit anda ditandai dengan sisik yang berlapis berwarna keperakan, disertai dengan penebalan warna kemerahan dan rasa gatal atau perih. Apabila sisik ini dilepaskan maka akan timbul bintik perdarahan di kulit dibawahnya. Biasnya proriasis ini di lihat di bahagian tubuh terutama pada kaki, punggung bawah, lutut, siku, tangan, dan kulit kepala.

Rawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asma'

kelebihan bedak asmaBedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Kebaikan Bedak Asma' Untuk:
  • Merawat ruam pada bayi
  • Ekzema,psoriasis
  • Kudis buta
  • Kurap
  • Panau
  • Kayap
  • Kegatalan pada permukaan kulit
  • Cacar air
  • Luka dan lain-lain
bedak asmaKeistimewaan Bedak Asma'
  • Mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur.
  • Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan pada permukaan kulit.
  • Tidak membuatkan liang pori tersumbat dan mampu merawat masalah kulit.
  • Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan wajah lebih halus.
  • Terbukti dapat merawat ekzema, psoriasis, ruam kudis buta, panau dan lain-lain
  • Boleh dimakan untuk masalah Cirit birit dan gout. Ianya selamat dan suci digunakan.
  • Teksturnya lebih halus, mudah serap dan sejuk apabila di pakai.
  • Beratnya 150g+- dan harga mampu milik dengan hanya RM38.00 sahaja
  • Mesti dimiliki oleh setiap ahli keluarga
  • Permintaan yang sangat tinggi di pasaran dan pilihan terbaik zaman berzaman.

sebelum dan selepas guna bedak asma'Kaedah Penggunaan Bedak Asma'
  1. Pakai bedak Asma' dibahagian yang bermasalah sahaja. Sapukan pada waktu pagi selepas mandi, malam sebelum tidur dan seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima.
  2. Untuk kesan yang lebih cepat dan pantas keberkesanannya, selepas 2 jam sapu, bersihkan dengan air yang bersih dan sapu lagi. Ulang seberapa banyak kali di peringkat awal mencuba Bedak Asma' dan rasai perubahan yang ketara.
  3. Waktu Siang: Pakai sekerap yang boleh ketika masalah kulit sedang teruk. Selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar dan diserap peluh, cuci bersih dengan air, lapkan dan keringkan kemudian sapu lagi.
  4. Waktu Malam: Sapu sebelum masuk waktu tidur.
  5. Untuk Gout dan Cirit Birit: Ambil air tapis/ zamzam suku cawan @5 sudu besar. Campur dengan 1 sudu kecil bedak. Minum sebelum sarapan dan sebelum tidur.
  6. Sekiranya bedak kelilhatan kering, tambahkan sedikit air yang bertapis atau air zamzam sahaja. Elakkan dari menambahkan klorin air paip.
  7. Sesuai di gunakan untuk semua jenis masalah kulit
  8. Elakkan dari mencelup kedalam bekas menggunakan tangan, sebaliknya tuangkan sedikit ke bekas lain atau gunakan sudu yang bersih. Jika kulit menjadi kering, selang seli dengan menggunakan minyak zaitun atau minyak kelapa dara atau vaselin.

Sedutan Video Bedak Asma'

Sedutan video info mengenai Bedak Asma'. Wajib tonton sampai habis. Mungkin selepas menonton video ini anda akan teruja untuk menggunakan Bedak Asma' ini untuk seisi keluarga. In Shaa Allah. Mencegah itu lebih baik dari merawat. Betul tak?


Testimoni Bedak Asma' Untuk Penyakit Kulit, Ekzema, Psoriasis dan sebagainya

Bedak Asma' telah memberikan kesan baik terhadap pengguna yang menggunakannya. Anda boleh lihat sendiri testimoni di peringkat usia bayi mahupun dewasa. Testimoni yang menggunakan bedak Asma' adalah seperti berikut:

Testimoni Bedak Asma 1- Jerawat Testimoni Bedak Asma 2- Ruam Susu

Testimoni Bedak Asma 3- Parut & Gatal Testimoni Bedak Asma 4- Kulit Menggelupas

Testimoni Bedak Asma 5- Kulit Cerah Testimoni Bedak Asma 6- Kulit Cerah

Sekiranya anda berminat untuk mencuba produk Bedak Asma' atau ingin menjadi agen rasmi, boleh hubungi terus di maklumat dibawah ini:

Logo MHAM 
  • HOTLINE HQ: 6019-970 8897
  • Website Rasmi: http://www.mham.com.my
  • Website Produk: http://www.penawarasma.com.my
Instagram Logo

INSTAGRAM: Minyak Herba Asmak Mujarab Sdn. Bhd.

Facebook Logo

FB PAGES: Penawar Ruam Pada Bayi
Facebook Logo

FB PAGES: Penawar Ekzema Mujarab Terkini


Facebook Logo

ALBUM PAGES: Album Testimonial Bedak Asma' Page Penawar Ruan Pada Bayi


Info Bedak Asma' juga boleh didapati di fb page:

Facebook Logo

FB PAGES: Penawar Asma Mujarab


Facebook Logo

FB PAGES: Minyak Herba Asma' HQ


Pertandingan SEO Blog Artikel Bedak AsmakBagi anda yang ingin menyertai Pertandingan SEO Blog Artikel Bedak Asmak, boleh layari laman sesawang rasmi penganjur. Hadiah yang ditawarkan sangatlah lumayan.


Tunggu apa lagi?

Rebutlah peluang ini untuk anda belajar dan terapkan teknik SEO dalam blog anda sendiri. Rezeki ayam nampak di kaki, Rezeki manusia Allah yang Tentukan. Selamat mencuba Pertandingan dan juga produk bedak asmak. Terima kasih :)

[feature]info ruam bayi

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 5
  1. saya guna bedak asmak nih untuk ruam susu pada cucu saudara ....memang berkesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah baguslah mcm tu. At least kita berusaha mencari penawar alternatif selain bergantung dengan ubat hospital :)

      Delete
  2. fiqa anak kedua kena ekzema makan nulan untuk sembuh..walaupun dah baik bila timbul ruam2 memang guna bedak asmak ini..untuk mencegah ruam jadi lebih teruk lagi

    ReplyDelete
  3. Xde pengalaman lg anak kena ekzema..minta dijauhkan la..

    ReplyDelete
  4. Xde pengalaman lg anak kena ekzema..minta dijauhkan la..

    ReplyDelete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi
Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi
Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgel0QYyYOEJv6rxeq7gcFLscXmboDUnO7grN_yguMc4h6FowgxyJgElhaZfZVkIAyeSjpnriNXnj8kRWb3w8XavvV7a79syQEcIGAcxdzItB07Zs6ttUBgsKPi0sNDLBfrb8_52PVdnBQ/s320/risalah+ruam+bayi.jpeg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgel0QYyYOEJv6rxeq7gcFLscXmboDUnO7grN_yguMc4h6FowgxyJgElhaZfZVkIAyeSjpnriNXnj8kRWb3w8XavvV7a79syQEcIGAcxdzItB07Zs6ttUBgsKPi0sNDLBfrb8_52PVdnBQ/s72-c/risalah+ruam+bayi.jpeg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2017/01/cara-merawat-penyakit-kulit-ekzema-dan-psoriasis-pada-bayi.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2017/01/cara-merawat-penyakit-kulit-ekzema-dan-psoriasis-pada-bayi.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel