Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam | Bercuti di Penang selama 3hari 2 Malam di hotel percuma atas pilihan

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam | Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Madani Malaysia. Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Segala pujian hanya Allah dan sebelum memulakan bicara artikel yang lebih panjang, marilah sama-sama kita membaca Ummulkitab Surah Al-Fatihah.

Dan tidak dilupakan juga bersalawat keatas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Allahumma salli `ala sayyidina muhammadin wa`ala ali sayyidina muhammad. Maksudnya: Ya Allah, berilah selawat kepada Muhammad S.A.W dan keluarga Muhammad S.A.W.

🤲🤲🤲 Doa yang tidak pernah putus keatas saudara-saudara islam kita di Palestin. Selamatkanlah negara Palestin dari Zionis Israel Laknatullah. Aamin Ya Rabb

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Ahhh hari ini baru nak update memandangkang baru-baru ini MYiDEAKiNi bercuti di Penang selama 3hari 2 Malam di hotel percuma atas pilihan. Pada asal cadangannya nak bercuti dan berehat dalam kawasan liputan jer iaitu di Berjaya Times Square Hotel jer tetapi memandangkan atas nasihat kawan serumah A.K.A rakan kongsi bisnes untuk bercuti di Penang. Bercuti bersama anak angkat tersayang yang kini umurnya sudah masuk 4 bulan. Untuk mendapat pengesahan atas pilihan tarikh cuti, perlu email borang ini kepada bahagian tempahan hotel dan mereka meluluskan permohonan tarikh cuti 20,21 dan 22/12/2023.

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Dalam senarai perancangan bercuti dipenang, ingin pergi melawat dan makan-makan ditempat makanan yang diviralkan dalam tiktok malangnya hampa sekali. Lokasi hotel ini berada ditengah-tengah kawasan elite dan susah untuk mencari tempat makanan yang halal disekitarnya. 

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Akhirnya menelefon kawan satu pengajian Diploma dahulu bertanyakan restoran halal yang berhampiran di hotel tersebut.Restoran Mohamed Rafee Nasi Kandar adalah yang berhampiran dengan hotel penginapan. Korang boleh layan footage ringkas MYiDEAKiNi dan muatturun ke akaun rasmi tiktok MYiDEAKiNi. Okay tak?
Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam
Hari keesokkannya MYiDEAKiNi singgah di padang kota untuk mengambil foto feri besar. Pertama kali melihat feri yang sebegitu besar sekali dan dihari panas yang terik sempatlah makan & minum di foodcourt yang berhampiran. Makan pasembor, cendol dan laksa penang.

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Selepas itu, MYiDEAKiNi bergerak ke lokasi dimana pelancong tempatan luar dari Penang akan pasti singgah dan bergambar disini. Berdasarkan pendapat MYiDEAKiNi, lokasi ini tiadalah menarik sebenarnya cuma hanya boleh bergambar dengan lukisan mural di dinding sahaja dan hanya payung-payung berwarna warni yang di gantung. Itu sahaja. Ahaks.. 😁😊😀🤗. Korang boleh tonton footage yang dimuatturun dalam akaun rasmi tiktok MYiDEAKiNi.

Kemudian MYiDEAKiNi bergerak terus ke Bukit Bendera dimana untuk kepuncak perlu menaiki keretapi khas dan dikenakan bayaran RM12.00 untuk dua hala. Waktu nak naik kepuncak sudahpun lewat petang. Cuaca dipuncak agak sejuk dan dingin. Dipuncak ada terdapat kemudahan seperti masjid, kuil bagi yang beragama hindu, balai polis, hotel, restoran, kedai dan lain-lain.

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

MYiDEAKiNi ada bertanyakan kepada salah seorang penduduk disitu kerana sedikit musykil bagaimana kenderaan seperti motor, kereta dan pancuan 4 roda boleh berada di puncak. Apabila dijawabnya oleh penjual disitu, ada jalan khas dan mempunyai permit untuk membawa masuk kenderaan di puncak. Tidak dibuka kepada orang awam untuk membawa masuk kenderaan di puncak Bukit Bendera.

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam
Hari ketiga, tiba masanya untuk pulang kesarang tetapi memandangan Kerajaan Madani ada mengumumkan tol percuma untuk tarikh 23 dan 26 Disember 2023. Jadi dikesempatan ini, MYiDEAKiNi berbincang dengan rakan kongsi untuk bermalam satu hari di Bukit Mertajam. Perancangan di saat terakhir, dapat membuat tempahan hotel melalui aplikasi Agoda. Yang bagusnya dalam aplikasi ini memberi diskaun promosi untuk pengguna yang ingin membuat tempahan hotel. Selain itu aplikasi Agoda juga membuat perbezaan harga diantara hotel-hotel yang disenaraikan. Jadi korang bolehlah muattturun aplikasi ini.

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Hari terakhir bermalam 1Hari 1Malam (betul ke pengiraan MYiDEAKiNi) di E-Red Hotel Bukit Mertajam. Disini MYiDEAKiNi bermalam dan tidak tahu apa yang menariknya disini. Sekadar menggunakan aplikasi waze atau Grabfood untuk melihat apa restoran yang menarik disini. Ternyata hampa sekali lagi. Hahahaha...😌😢🙄👉👈

Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam

Alang-alang dah sampai utara tu sempat melawat kawan satu kelas bersama suaminya yang juga satu kelas dan sekolah yang sama sewaktu di Dungun, Terengganu. Mereka menetap dan tinggal di Kampar. Sewaktu perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dan menuju ke Kampar, jalan menuju ke arah utara sangat-sangat sesak ketika itu. Memandangkan hari itu adalah hari percuma tol dan cuti perayaan krismas, mungkin ada yang mengambil peluang pulang kampung untuk bercuti.

Rasanya setakat ini jelah kot coretan Cuti-Cuti 3Hari 2Malam di Penang dan 1Hari 1Malam di Bukit Mertajam. Percutian yang bersederhana sahaja, jadi tidak sempat untuk melawat tempat-tempat yang menarik memandangkan masa yang sangat terhad. Ahaks 👈👉🤗😀😊

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 10
  1. macam mana boleh dapat hotel percuma tu yer?

    ReplyDelete
  2. Syok.. Penginapan di taja... Tp ok lah, waktu p tu x puncak sgt... Tp mmg iye.. 23hb tu jalan jem teruk... Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer betul tu tarikh 23hb tu jem mmg teruk.. Kebetulan nak balik ke KL utu takdelah jammed sangat 🤗😊

      Delete
  3. Bestnya dapat hotel percuma lagi. Lama tak jejak penang ni

    ReplyDelete
  4. waahhhh free ye? sape sponsor tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syarikat yang sponsor. So grab le peluang tu.. yer tak? 😊🤗😘

      Delete
  5. Walaupun hanya cuti sederhana saja dan tak sempat melawat ke tempat-tempat yang menarik, tidak apa-apa Mas yang penting memberi suasana baru sejenak.

    Selamat tahun baru 2024, Mas. Semoga sukses selalu...

    Salam,

    ReplyDelete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam
Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam
Cuti-Cuti Dipenang 3Hari 2Malam | Bercuti di Penang selama 3hari 2 Malam di hotel percuma atas pilihan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgERY1HbSG7dSoeyF0k3lbKJqRMKIbYWpL2DNDu2f4J2awuwMcl5iPE9tEoc5iTPliOqmtGK66VtmWmSExA4Mj0kBTErYUP0Jhstfy39hyphenhypheng3CZ9By_ZS4Kgm6QYL0gX0-k1fp4Q_y8hWax20RgI8qEoUT03Po3UzFigZ4QQSXNjzcXx24HIk86bGY5-ZjI/w320-h293/Cuti-cuti%203D%202N.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgERY1HbSG7dSoeyF0k3lbKJqRMKIbYWpL2DNDu2f4J2awuwMcl5iPE9tEoc5iTPliOqmtGK66VtmWmSExA4Mj0kBTErYUP0Jhstfy39hyphenhypheng3CZ9By_ZS4Kgm6QYL0gX0-k1fp4Q_y8hWax20RgI8qEoUT03Po3UzFigZ4QQSXNjzcXx24HIk86bGY5-ZjI/s72-w320-c-h293/Cuti-cuti%203D%202N.png
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2023/12/cuti-cuti-dipenang-3hari-2malam.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2023/12/cuti-cuti-dipenang-3hari-2malam.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel