Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin

Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin

buku pelajaran ekonomiJana Pendapatan Dengan Bitcoin | Mungkin ada diantara blogger yang ada masih tidak tahu dengan apa itu bitcoin? Betul? Bersyukur bagi pelajar tingkatan 4 yang mengambil subjek ekonomi telahpun diberi pendedahan awal dengan mata wang bitcoin. Tak percaya? Gambaran dibawah adalah bukti dalam buku pelajaran ekonomi dengan pendedahan apa itu bitcoin. Kiranya beruntunglah pelajar-pelajar tingkatan yang sudah tahu apa itu bitcoin dan ada di antara mereka sudah mula berjinak-jinak mengumpul nilai mata wang digital bitcoin. Cara dan bagaimana MYiDEAKiNi akan dedahkan satu persatu supaya anda juga adalah orang kedua dalam mengumpulkan nilai mata wang digital bitcoin.

MYiDEAKiNi tahu dengan nilai mata wang digital melalui seorang rakan di Johor Bahru. Asalnya kami bersembang melalui talian telefon tentang hutang dan cara nak selesaikan dengan cepat. Masa yang saya beliau sempat menyelit dengan pelaburan yang berisiko tinggi dengan nilai rendah pelaburan ketika itu USD10 mendedahkan sikit demi sedikit tentang nilai bitcoin. Jadi untuk memberi pemahaman yang lebih jitu MYiDEAKiNi sarankan anda muatturun aplikasi XE Currency. Dalam aplikasi ini anda tentukan paparan nilai mata wang di dalam aplikasi ini. Sebagai contohnya, MYiDEAKiNi memilih mata wang USD, RM, Bitcoin & Euro seperti gambaran yang tertera disebelah ini. Mengikut aplikasi Xe Currency ini, nilai semasa 1.0btc (bitcoin) adalah 2,522.5758usd dan jika di tukar kepada nilai ringgit malaysia adalah RM10,848.4047. Wow! Banyak tu! Lumayan sangat! Jadi beruntunglah kepada pelajar-pelajar tingkatan 4 yang sudah mulai tahu dengan nilai mata wang digital bitcoin ini.

Mungkin anda terfikir, bila dah kumpul nak simpan mana pula nilai-nilai bitcoin tu? Konsep yang sangat mudah untuk anda fahami. Jika anda mempunyai Ringgit Malaysia yang banyak, mana anda akan simpan duit tersebut? Semestinya menggunakan khidmat servis dari mana-mana bank tempatan bukan? dan baki ringgit yang kecil di simpan dalam dompet. Betulkan? Haaa.. begitu juga dengan nilai matawang digital dimana ianya boleh di simpan mana-mana sistem e-wallet (e-dompet) yang disediakan. Berikut adalah senarai palikasi dan webs e-wallet yang boleh menyimpan nilai mata wang digital seperti bitcoin seperti:
Penting untuk anda tahu!!! Nilai matawang digital bitcoin ini tidak di kawal oleh mana-mana bank negara di seluruh dunia dan ianya bersifat decentalized berbanding dengan duit fiat seperti Ringgit Malaysia dan sebagainya kerana ianya di kawal oleh bank negara.

Cara dan bagaimana untuk mengumpul hasil nilai mata wang bitcoin
Terdapat pelbagai 2 cara untuk mengumpul nilai mata wang bitcoin iaitu:
  • Mining platform (melombong)
  • Trading platform (perdagangan)
Berdasarkan dengan pengalaman MYiDEAKiNi, anda perlulah lebih berhati-hati memilih platform yang di nyatakan kerana ada sumber yang di percayai (trusted) dan sebaliknya. Anda sendiri boleh memilih dan mengkaji terlebih dahulu platform jika ianya melibatkan modal pelaburan sebelum menyertainya. Setiap apa yang anda sertai platform yang melibatkan modal adalah berisiko tinggi melainkan anda meilih platform atau program selamat yang PERCUMA dan tidak melibatkan modal anda yang dikenali sebagai Faucet seperti apa yang MYiDEAKiNi akan terangkan selanjutnya selepas ini. Teruskan membaca........

Sebelum MYiDEAKiNi terangkan lebih lanjut cara untuk mengumpul nilai mata wang bitcoin dengan percuma, anda terlebih dahulu fahamkan kiraan nilai bitcoin seperti berikut.

Apa beza sebutan nilai satoshi dan BTC.

faucet claim knolix100,000,000 satoshi bersamaan dengan
1.00000000 BTC (bilangan angka '0' selepas titik perpuluhan ada 8).

Contoh:

200 satoshi = 000000200 satoshi =  0.00000200 Btc.

1 satoshi = 0.00000001 btc

Sudah faham dengan sebutan nilai satoshi dan BTC? Kalau sudah faham, MYiDEAKiNi teruskan lagi pengembaraan ini yer. Mesti anda tertanya-tanya dengan FAUCET, bukan? Faucet adalah sebutan untuk mana-mana platform laman sesawang yang memberikan Bitcoin secara PERCUMA kepada penggunanya setiap kali mereka berjaya memenuhi syarat yang telah ditetapkan oleh sistem faucet seperti menonton iklan, menjawab survey, permainan game dan lain-lain lagi. Ini adalah sebahagian dan bukti hasil pengumpulan nilai bitcoin dalam salah satu faucet platform percuma yang di kenali sebagai KNOLIX. Disini anda boleh kutip hasil bitcoin setiap 1 jam sekali. Jika anda kutip nilai bitcoin dari sekarang dan kumpul sehinga 1 tahun atau 2 tahun dari sekarang, inilah hasil kiraannya yer..

0.00001000btc/1 jam x 18jam (1 hari) x 30hari (estimate 1 bulan) x 24 bulan (2 tahun) = 0.12960000btc

Ini baru salah satu hasil kumpul faucet dan belum lagi faucet-faucet yang lain. Anda sendiri boleh buat kira-kira dari sekarang. Dan anda perlu tahu mungkin selepas hasil 2 tahun mengumpul nilai bitcoin ketika sudah mencecah USD20K pasti lebih lagi lumayan, bukan? Sebab anda kena fikir secara rasional, anda tidak perlukan modal apa-apa pun, sekadar mengumpul hasil bitcoin dan simpannya terus ke dalam wallet akaun anda.

xapo wallet logoCara untuk kutip hasil nilai bitcoin di Faucet Knolix
PERTAMA: Perkara penting yang anda pelu tahu dan ada adalah akaun wallet xapo. Untuk mengutip hasil bitcoin di Knolix ini, e-wallet xapo adalah pilihan terbaik kerana ianya berhubungkait antara satu sama lain. Jika anda menggunakan wallet selain xapo tidak dibenarkan sama sekali atau anda sudah sia-siakan masa anda untuk kutip nilai bitcoin di knolix. Ianya tidak akan dikreditkan kedalam wallet selain xapo.

Anda boleh memuatturun aplikasi e-wallet xapo di android atau ios anda atau berdaftar akaun di website www.xapo.com. Pastikan anda ikut arahan yang betul. Masukkan email yang aktif dan anda di nasihatkan untuk rekod manual di buku catatan agar jika lupa, anda boleh rujuk semula di buku rekod tersebut. Pin nombor sangat penting kerana setiap kali log in akaun wallet, pin akan diperlukan. Jika anda lupa dan memasuki melebihi dari 3 kali, akaun wallet anda akan di sekat (blocked) serta merta. Anda perlu berurusan dengan teknikal xapo untuk mendapatkan balik pin nombor. Sistem keselamatan e-wallet xapo sangat ketat dan pihak xapo akan memastikan wang anda dalam keadaan selamat dan tidak di cerobohi oleh mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab.

icon knolixKEDUA: Selepas anda berjaya mendaftar akaun e-wallet xapo, anda bolehlah membuat pendaftaran di Faucet Knolix. Di akaun ini, anda cuma perlukan masukkan email yang berdaftar dengan akaun e-wallet xapo sahaja. Jika anda mendaftar Faucet knolix dengan menggunakan email yang tidak berkaitan dengan wallet xapo, hasil kumpul nilai bitcoin tidak akan dikreditkan kedalam wallet xapo anda. Klik pada pokok dan masukkan email. Kemudian klik "Start Harvesting Now!!"

KETIGA: Selepas sahaja anda berjaya daftar akaun, pastikan anda perlu setup kata laluan terlebih dahulu. Di hujung sebelah kanan, sila klik icon setting, masukkan kata laluan (password) dan kemudian simpan (save). Anda sudah mempunyai kata laluan (password) untuk akaun knolix. Sila log off dan log in semula, masukkan kata laluan (password). Anda sudah mula kutip hasil nilai bitcoin 1 jam dari sekarang dan seterusnya.

KEEMPAT: MYiDEAKiNi juga ada menyediakan khidmat WHATSAPP GROUP untuk tujuan pertanyaan, tutorial, sharing, sembang-sembang dan sebagainya kepada ahli Knolix. Ianya juga bertujuan supaya anda di beri pendedahan yang lebih mantap lagi dengan cara dan teknik yang lebih cepat untuk menambahkan nilai bitcoin yang terkumpul. Bukan mudah untuk mencari ilmu yang PERCUMA seperti ini, bukan? Jadi tunggu apa lagi mulakan simpanan bitcoin anda dari sekarang dan masih belum terlambat lagi untuk anda! Nilai bitcoin terus meroket dan tidak tunggu anda. Yang lambat akan ketinggalan!

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

KELIMA: Selain daripada WhatsApp Group, jika anda mempunyai sosial network seperti facebook, MYiDEAKiNi juga anda menyediakan Facebook Group dengan tujuan dan niat yang sama supaya anda yang masih belum tahu dengan bitcoin akan di dedahkan dalam group tersebut. 

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

MYiDEAKiNi sekadar tunjukkan peluang untuk anda yang masih mencari pendapatan yang lumayan seperti menyimpan nilai mata wang digital bitcoin. Tepuk dada tanyalah iman yer...

KOMEN ANDA!

BLOGGER
[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin
Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin
Jana Pendapatan Lumayan Dengan Bitcoin
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiaXu9VZdv5ZlHei1C1g6nsPdg04KFJuHed-dnU3kqDcZF8drQM0lIc_ayGmXxAPGYA9SUqsnsMOmeSbKXOf-HbQqFmiBrD1qKMTIokGfkfQYGjHCJ0gz6ykXi0-EtrxjbKBUtWx0MTbp8/s320/buku+pelajaran+ekonomi.jpeg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiaXu9VZdv5ZlHei1C1g6nsPdg04KFJuHed-dnU3kqDcZF8drQM0lIc_ayGmXxAPGYA9SUqsnsMOmeSbKXOf-HbQqFmiBrD1qKMTIokGfkfQYGjHCJ0gz6ykXi0-EtrxjbKBUtWx0MTbp8/s72-c/buku+pelajaran+ekonomi.jpeg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2017/07/jana-pendapatan-lumayan-dengan-bitcoin.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2017/07/jana-pendapatan-lumayan-dengan-bitcoin.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel