Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog

5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog

Search Engine Optimisation5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog | Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Sebelum meneruskan perkongsian artikel hari ini, MYiDEAKiNi ingin menyarankan kepada blogger yang baru dalam dunia blogging bolehlah mencuba nasib dalam kontest blog yang sedang berlangsung. Dan disinilah anda akan melihat kekuatan SEO dan blog penulisan di dalam dunia blogging. Nak mencuba nasib boleh baca disini: Kontest Blog.

Melalui pengamatan dan pengalaman MYiDEAKiNi dalam dunia blog hampir 10 tahun blog, disini boleh dikatakan terdapat pelbagai teknik bagi meningkatkan trafik blog anda sama ada ianya berbayar mahupun percuma. Bagi anda yang mempunyai modal lebih bolehlah menggunakan servis berbayar untuk tingkatkan trafik blog manakala bagi anda yang inginkan ilmu boleh membaca artikel ini sehingga habis. In Shaa Allah anda akan memperolehi ilmu yang penting bagi meningkatkan trafik blog. Ianya adalah ilmu percuma dari MYiDEAKiNi. In Shaa Allah.

Untuk pemahamana yang lebih lanjut dan mudah, anda juga boleh baca: [INFO] Kuasa SEO!

#1. Target dan Sasaran Isi Kandungan Blog Anda kepada pembaca untuk di kongsi.
Semasa penulisan, mungkin anda sudah tahu apa isi kandungan artikel yang menarik minat pembaca sehingga mereka sediri berkongsikan artikel ini di media sosial seperti facebook, twitter dan sebagainya. Kerana bagi mereka isi kandungan ini memberikan maklumat yang tepat kepada pembaca. Tidak kiralah ianya berkaitan dengan isu semasa, politik, permainan, sukan, berita, apps dan banyak lagi. Baca ini juga untuk pemahaman yang lebih mantap mengenai [Tutorial] 5 Cara Bina Blog Dengan Mudah dan Cepat

#2. Mengambil bahagian dalam Komuniti dimana Mereka Berkumpul
Pengiklan Malaysia khususnya banyak menghabiskan masa dan wang ringgit untuk membuat penyelidikan dan menentukan pengguna melalui pelbagai reaksi dan komen. Dan disinilah mereka akan cuba mensasarkan produk melalui artikel berdasarkan keputusan kajian oleh mereka. Anda sebagai blogger yang baru mungkin tidak akan mengikut jejak seperti mereka ini yang sanggup menghabiskan wang ringgit untuk tingkat trafik blog, terima kasih kepada pihak google kerana menyediakan peralatan online (online tools) dalam menentukan komuniti yang mendapat sambutan trafik yang tinggi.
Adwords Tools Planner
Sebagai contohnya, MYiDEAKiNi membuat kajian yang ringkas hanya menggunakan google planner untuk mengambil bahagian dalam komuniti tersebut. Lihat gambarajah yang dikongsikan di sebelah ini. . Kajian melalui sistem google planner merumuskan bahawa ramai yang menceburi dalam dunia blog, twitter dan popular bloggers setakat ini. Jadi tunggu apa lagi, inilah peluang anda untuk mendekatkan kepada komuniti ini hanya menyertai aktiviti seperti kontest, komen dan sebagainya.

#3. Bina Blog Anda yang Isi kandungannya Mesra SEO
Mungkin bagi anda yang masih berjinak-jinak dengan dunia blog tidak tahu dengan apa yang di katakan Mesra SEO, bukan? Mudah untuk MYiDEAKiNi memberikan contohnya sekiranya blog isi kandungan yang mempunyai isi kandungan yang lucah, hasutan atau yang lebih kepada perkara negatuif atau tidak baik, sudah pasti pihak google akan terus banned blog anda dan secara automatiknya isi kandungan anda tidak akan di index oleh google sistem.

Mengambil peluang terutamanya dalam penulisan yang mempunyai trafik yang tinggi adalah sangat dan bermakna kepada penulis blog, yang sering mendapati bahawa banyak bahagian perniagaan blog, dari pertanyaan untuk pengiklanan melalui google carian. Dalam artikel 5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google ada menceritakan serba sedikit tentang isi kandungan mesra SEO.

#4. Menggunakan Twitter, Facebook, Instagram dan Google+ untuk Kongsikan Artikel Anda
Seperti yang telah MYiDEAKiNi katakan sebelum ini, Twitter, Facebook, Instagram dan Google+ juga memainkan peranan yang sangat penting bagi meningkatkan trafik blog. Jika anda tidak mempunyai apa-apa akaun di media sosial, berdaftarlah segera dengan mereka, kerana ianya PERCUMA dan memberikan trafik untuk blog anda. Yang sudah mempunyai akaun di media sosial, anda perlu membuat tetapan untuk kebenaran sambung ke media sosial setiap kali anda mengemas kini artikel terbaru. Dapatkan ilmu yang lebih mendalam mengenai artikel  Kelebihan G+ Tingkatkan Trafik Blog

#5. Penggunaan Grafik, Foto dan Ilustrasi
Jika anda adalah seorang yang boleh menghasilkan grafik, mengambil gambar, menggambarkan atau pun hanya mewujudkan doodles lucu dalam MS Paint, anda perlu memanfaatkan bakat ini terus ke dalam penulisan blog kerana pembaca atau pelawat blog menyukai dengan watak doodles tersebut, sekaligus pembaca atau pelawat akan tertunggu-tunggu dengan artikel seterusnya. Dengan memuat naik dan imej hosting (atau menggunakan perkhidmatan pihak ketiga seperti Flickr atau Niice untuk memasukkan imej anda dengan kehendak pelesenan di tapak itu), anda membuat sumber trafik yang lain untuk diri sendiri melalui Carian Imej di google, dan sering meningkatkan trafik, penglibatan dan keseronokan anda kepada pembaca dan pelawat blog.

Sebagai kesimpulannya, ini adalah sebahagian daripada teknik yang dapat di kongsikan oleh MYiDEAKiNi buat pembaca blog bagaimana anda boleh meningkatkan trafik blog dan mungkin ada banyak lagi teknik yang lain. Nasihat MYiDEAKiNi, perbanyakkan penyelidikan terutamanya penggunaan kata kunci yang menarik dan mesra SEO. Selamat membaca!

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 8
  1. wow.. good tips to know. tq bos

    ReplyDelete
  2. Banyaknya info bagus. Rasa teruja nak baca semua. Terima kasih share info yg sgt bermanfaat ini. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama. Semoga info bermanfaat untuk semua. Terima kasih

      Delete
  3. Sangat setuju dengan point no 1 kerana kita perlu kenal target market, tahu apa mereka mahu dan berikan konten terbaik untuk mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas sokongan tuna terhadap artikel yang dikongsikan :)

      Delete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: 5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog
5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog
5 Teknik Penting Tingkatkan Trafik Blog
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyoJsCoTx8O8D2QsxBsYJtfaqtPoY0u3hEwru4VFJ7srRjKDKxJsM44ewxW5zIiRI1ZZzEdgI8odR3dPsVuYJaNu6ueL8UgKDPrMYYt1EYRDCeZj6-1I12BZmS-QHclVGDF8lskwlufCQ/s200/SEO_traffic_blog.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyoJsCoTx8O8D2QsxBsYJtfaqtPoY0u3hEwru4VFJ7srRjKDKxJsM44ewxW5zIiRI1ZZzEdgI8odR3dPsVuYJaNu6ueL8UgKDPrMYYt1EYRDCeZj6-1I12BZmS-QHclVGDF8lskwlufCQ/s72-c/SEO_traffic_blog.jpg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2016/11/5-teknik-penting-tingkatkan-trafik-blog.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2016/11/5-teknik-penting-tingkatkan-trafik-blog.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel