http://www.myideakini.com/2276549.txt

Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan!

Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan!

Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan! | Wah! tengok topik artikel pun dah cukup seram. Bukan untuk menakutkan anda supaya tidak melabur pinjaman ASB dari bank yang menyediakan servis ini tetapi kenalah fikir banyak kali dan fahami konsep 'Pelaburan Pinjaman ASB' itu sendiri. Anda melabur ASB tetapi masa yang sama anda meminjam dengan bank. Disini seolah-olah anda membuat hutang dengan pihak bank, bukan? Walaupun anda tahu itu adalah duit anda sendiri.



Berdasarkan pengalaman yang MYiDEAKiNi alami sekarang ini, ianya betul-betul merugikan kerana anda hanya akan dapat duit insuran dari sijil ASB sahaja mengikut pengiraan dari pihak bank itu sendiri tanpa mendapat apa-apa pulangan yang anda telah laburkan selama ini. Jika anda melabur mengikut syarat dan perjanjian sehingga tempoh matang, duit yang dilaburkan akan menjadi hak milik anda sepenuhnya. Bayangkan. tempoh umur sesorang sehingga 65 tahun atau kurang dari itu? Apa jadi dengan Pelaburan Pinjaman ASB' anda?. Mana mungkin anda boleh bertahan sehingga tempoh matang? itu pun kalau umur panjang. In Shaa Allah...

Sebagai contohnya, jika anda ingin memilih pelaburan pinjaman ASB dengan nilai RM100K dari bank yang terpilih dalam tempoh 25 tahun dengan kadar peratus yang telah ditetapkan oleh pihak bank. Melalui pengiraan dan formula bank, komitmen bulanan anda sebanyak RM587.00 dan anda telah membuat pelaburan sehingga 3 tahun sahaja. Selepas itu anda mengambil keputusan memaklumkan untuk menjualnya/ membuat pembatalan menutup akaun 'Pelaburan Pinjaman ASB' kepada pihak bank. Proses untuk menjual balik mengambil masa 5 - 15, jika akaun anda tiada yang tertunggak. Itu paling minimum prosesnya. Ianya melibatkan 3 pihak:

  • Anda- Sebagai peminjam Pelaburan ASB
  • Bank- Sebagai pemberi pinjaman Pelaburan ASB
  • PNB- Pelaburan ASB dari bank diatas penama (anda)

=RM587.00 x 12
= RM7044.00 : Bayaran komitmen anda setiap bulan

Dividen yang diumumkan oleh PNB setiap tahun adalah 8.2% berdasarkan atau bergantung kepada kadar keuntungan naik dan turun setiap tahun
= RM100,000.00 x 8%
= RM8200.00
= RM8200.00 - RM7044.00
= RM1156.00 dividen yang anda dapat untuk tempoh 12 bulan sebanyak RM100,000.00

Jika sekiranya anda membuat keputusan untuk melabur pinjaman sehingga tempoh matang bermakna anda akan dapat duit dividen dan pelaburan seperti berikut:
=RM1156.00 x 25 tahun
=RM28,900.00 dividen yang anda dapat sehingga tempoh matang
=RM128,900.00 untuk keseluruhan pelaburan pinjaman ASB

Jadi jika anda membuat keputusan untuk menjualnya setelah 3 tahun atau kurang, anda hanya dapat duit insurans sijil ASB sahaja. Duit yang anda labur tidak akan dikembalikan dan dikira bayaran balik pinjaman pelaburan sedangkan pihak bank telah mendapat keuntungan RM100K semula dari PNB melalui atas sijil penama. Apa yang MYiDEAKiNi ingin terangkan dan maksudkan disini seperti berikut:

  • [accordion]
    • PNB
      • Telah menyerahkan kembali pelaburan penama kepada pihak bank bergantung kepada kadar yang telah ditetapkan
    • BANK
      • Menerima duit pelaburan kembali atas nama penama yang meminjam dan untung 100% dari anda. Inilah 'trick' bisnes dari pihak bank.
    • ANDA
      • Tidak akan menerima apa-apa duit pelaburan setelah hampir 3 tahun KECUALI menerima duit pampasan insuran sijil sahaja. Duit komitmen setiap bulan di anggap untuk membayar hutang Pinjaman Pelaburan ASB. Hangus begitu sahaja walaupun anda telah menerima dividen selama tempoh 3 tahun sedangkan dividen yang anda terima itu adalah duit anda sendiri.
Jadi kesimpulannya, nampak tak permainan pihak bank untuk mengelirukan anda dengan nilai pelaburan yang ditawarkan sedangkan tidak semua pelabur akan meneruskan komitmen bayaran pinjaman pelaburan ASB mengikut tempoh matang yang telah ditetapkan. Sedangkan pinjaman pelaburan ASB yang ditawarkan adalah berbentuk sekeping sijil sahaja dan bukan dalam bentuk nilai. Lebih baik anda melabur terus kedalam akaun ASB anda setiap bulan walaupun nilainya sedikit. Bab kata pepatah melayu 'sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit'. Menyimpan dengan cara kosisten seolah-olah anda mempunyai komitmen dengan pihak bank.

Ini adalah pandangan dan pengalaman MYiDEAKiNi sendiri tanpa menyinggung mana-mana pihak dan tidak ada kaitan dengan yang lain. Terima kasih :)

COMMENTS

BLOGGER: 15
  1. Betul juga tu..
    Apa kebarangkalian kita akan hidup sehingga tempoh tu; dan kebarangkalian kita akan terus konsisten menyimpan sehingga matang.. Lama tu.. Dah tua pun masih terikat dengan pinjaman..

    Terima kasih, saya tengah berkira2 nak buat ASB Loan ni. Naseb baek smepat baca artikel ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan keadaan ekonomi semasa skrg ini...lagilah kena berfikir panjang. Kalau nk simpan, lebih baik terus ke akaun ASB sendiri. Lebih selamat dan anggap ianya sebagai pinjaman walaupun bukan pinjaman sebenar... fikir-fikirkanlah yer :)

      Delete
  2. setuju tu.. memang bila kira ia akan merugikan kita.. bagus lagi simpan sendiri bulan di asb simpanan... mcm mana dorg putar belit cerita pun tetap tak percaya juga mcm mana boleh untung dkt kita..

    ReplyDelete
  3. betul. pinjaman asb tidak menguntungkan. dividen tahun pertama sedikit setelah ditolak apa yang kita bayar spt contoh di atas. fikir dulu sebelum buat pinjaman. lebih baik simpan sendiri.

    ReplyDelete
  4. Adakah anda memerlukan pinjaman sebenar? Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana institusi, bank-bank kewangan dan syarikat kewangan yang lain? Jika ya, bimbang lagi kerana @ JESSICABROWNFINANCEFIRM kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang memberikan pinjaman mudah percuma kepada individu yang tulen dan serius, syarikat-syarikat, syarikat-syarikat korporat dan orang ramai pada kadar faedah 2%. Kami mempunyai akses ke kolam tunai untuk memberi kepada Sme dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil. Tetap yakin kesejahteraan dan keselesaan sahaja yang kami berada di sini untuk pastikan. Dapatkan berhubung dengan kami perkhidmatan pelanggan @ email: jessicabrownfinancefirm@gmail.com untuk maklum balas yang cepat dan pantas ......
     
                                        PEMOHON DATA DIPERLUKAN
     
     
    1. Nama
    2. Negara
    3. Alamat
    4. Jantina
    5. Pekerjaan
    6. Jawatan di tempat kerja
    7. pendapatan bulanan
    8. Jumlah yang diperlukan
    Tempoh 9. Pinjaman
    10. Agama
    11. Adakah anda memohon sebelum dan telah menolak? Jika ya
    12. Nyatakan sebab ..........................................
    ......................................................... ...
    ......................................................... ...
    ............................................................
    ......................................................... ...
     
     
     
    Seseorang sedang menunggu untuk bercakap dengan anda

    ReplyDelete

  5. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Rose Anna, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Salam Musim !!
    Baik Seekers hari Pinjaman Penyelesaian untuk masalah kewangan anda ......
    Kami adalah sebuah syarikat pinjaman yang berdaftar sepenuhnya dan disahkan, yang menawarkan pinjaman bercagar dan tidak bercagar kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Kami menawarkan panjang dan pendek syarikat jangka loans.Our telah mencatatkan banyak kejayaan cemerlang dalam penyediaan perkhidmatan kewangan kelas pertama kepada pelanggan kami, terutama dalam bidang Sindiket pinjaman dan peruntukan modal bagi individu dan syarikat. Kami telah membawa industri yang sakit kembali kepada kehidupan dan kita menyokong idea-idea perniagaan yang baik dengan menyediakan dana untuk permulaan kehidupan baru. Kami mempunyai rangkaian Pelabur yang sanggup untuk menyediakan dana untuk apa sahaja jumlah kepada individu dan organisasi untuk memulakan perniagaan dan operasi. Kami adalah kumpulan profesional pinjaman bertenaga dan berpengalaman dengan pengetahuan yang menyeluruh mengenai markets.In kewangan umum kita menawarkan pinjaman perumahan, pinjaman rumah pinjaman perniagaan dan pinjaman kredit buruk pinjaman komersial, mula-huluan pinjaman modal pinjaman pembinaan pinjaman kereta, pinjaman hotel Xmas pinjaman bekerja Kadar faedah kita 2% setiap tahunan dibayar balik, pinjaman kami mengambil masa maksimum 3 hari bekerja untuk sampai ke semua pelanggan yang diluluskan di seluruh dunia. Anda boleh menghubungi kami melalui: catherineloanfirm97@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Hello, nama saya Henny Silalahi, dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih merupakan syarikat pinjaman palsu asal.
    Beberapa bulan yang lalu, saya adalah dari segi kewangan tegang dan terdesak, saya menjadi mangsa penipuan oleh beberapa syarikat pinjaman dalam talian, kerana saya memerlukan syarikat pinjaman yang jujur.

    Saya hampir berputus asa, tidak sehingga saya mendapatkan nasihat daripada rakan yang kemudian mengarahkan saya untuk pinjaman pemberi pinjaman yang sangat handal MORISS CERULO LOAN FIRM, yang memberi pinjaman pinjaman tidak bercagar 750 juta dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan kepada kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%. Saya amat terkejut apabila saya memeriksa akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah pinjaman yang saya digunakan secara langsung dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan, kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan.

    Saya mahu anda menjadi pasti dan yakin bahawa ini adalah yang asal kerana saya mempunyai semua bukti yang memproses pinjaman ini termasuk kad id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kerja kertas. Saya percaya Puan Joy Wilson sepenuh hati kerana dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi syarikat melalui e-mel: (morissceruloloanfirm@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (hennysilalahi35@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    ReplyDelete
  9. TESTIMONI CARA I GOT PINJAMAN SAYA DARI PINJAMAN TANAH DAN TULEN
    SYARIKAT DIPANGGIL JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT. AKU SANGAT HAPPY TODAY
    AND GOD BLESS JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT.
    URGENT PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG.
    Hello, Nama saya adalah Lady Se┼żana perez, saya dari malaysia Kuala Lumpur, saya sudah berkahwin, saya telah mencari syarikat pinjaman yang tulen untuk 5 bulan yang lalu dan
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya untuk mempercayai mereka dan pada akhirnya
    hari, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa sebagai balasan, semua
    harapan saya telah hilang, i mendapat keliru dan kecewa, saya merasa sangat
    sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan
    dengan syarikat-syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, i memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, yang
    dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan mana-mana jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%, bahawa dia hanya mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya tentang bagaimana untuk memohon pinjaman, i did
    hanya kerana dia memberitahu saya, i digunakan dengan mereka pada E-mel: (joseluisloans@gmail.com), saya tidak pernah beriman, tetapi saya cuba dan saya
    kejutan terbesar i mendapat pinjaman dalam tempoh 24 jam, saya tidak boleh percaya,
    i gembira dan kaya lagi dan i sedang mengucapkan terima kasih kepada Tuhan bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud atas penipuan ini di seluruh tempat,
    sila i nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi untuk
    (Joseluisloans@gmail.com) dan mereka tidak dianiaya kamu, dan
    hidup anda akan berubah apabila saya did.Quickly menghubungi JOSE LUIS PINJAMAN SYARIKAT hari ini dan mendapatkan pinjaman anda daripada mereka, Tuhan memberkati JOSE LUIS syarikat pinjaman untuk tawaran pinjaman sebenar mereka.
    Pastikan anda menghubungi JOSE LUIS pinjaman bagi pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya daripada syarikat ini tanpa tekanan.

    ReplyDelete
  10. A TAHUN PINJAMAN TAWARAN BARU UNTUK SEMUA WARGANEGARA MALAYSIA !!!
    ingin semua pelanggan kami yang dihormati sambutan yaer baru yang bahagia, dan mengalu-alukan anda semua untuk syarikat pinjaman pinjaman global kami. Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja-pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini dalam tahun ini 2017 berbanding sebelum ini. kita adalah organisasi pinjaman global, syarikat-syarikat pinjaman yang paling pesat yang memberi apa-apa jenis pinjaman kepada individu yang layak, syarikat swasta dan orang ramai pada kadar faedah sebanyak 2% tanpa cagaran. hubungi kami hari ini untuk permintaan pinjaman anda melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
    ================================
    * Commercial Lending.
    * Pinjaman Peribadi.
    * Perniagaan Kredit.
    * Pinjaman Pelaburan.
    * Pembangunan Pinjaman.
    * Pinjaman Perolehan.
    * Pembinaan Pinjaman.
    * Pinjaman Perniagaan Dan lain-lain lagi:

    BORANG PINJAMAN:
    =================
    PERMOHONAN DATA
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Kerja:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Adakah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih.
    Puan Emiliana wilson, Ketua Pegawai Eksekutif,
    email: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
  11. A TAHUN PINJAMAN TAWARAN BARU UNTUK SEMUA WARGANEGARA MALAYSIA !!!
    ingin semua pelanggan kami yang dihormati sambutan yaer baru yang bahagia, dan mengalu-alukan anda semua untuk syarikat pinjaman pinjaman global kami. Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja-pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini dalam tahun ini 2017 berbanding sebelum ini. kita adalah organisasi pinjaman global, syarikat-syarikat pinjaman yang paling pesat yang memberi apa-apa jenis pinjaman kepada individu yang layak, syarikat swasta dan orang ramai pada kadar faedah sebanyak 2% tanpa cagaran. hubungi kami hari ini untuk permintaan pinjaman anda melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
    ================================
    * Commercial Lending.
    * Pinjaman Peribadi.
    * Perniagaan Kredit.
    * Pinjaman Pelaburan.
    * Pembangunan Pinjaman.
    * Pinjaman Perolehan.
    * Pembinaan Pinjaman.
    * Pinjaman Perniagaan Dan lain-lain lagi:

    BORANG PINJAMAN:
    =================
    PERMOHONAN DATA
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Kerja:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Adakah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih.
    Puan Emiliana wilson, Ketua Pegawai Eksekutif,
    email: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Hello semua,

    Saya seorang pemberi pinjaman swasta, i menawarkan pinjaman pada kadar 2% ini adalah syarikat yang sah dengan penghormatan dan perbezaan kami bersedia untuk membantu anda dalam apa-apa masalah kewangan yang anda kami menawarkan semua jenis pinjaman jadi jika anda berminat dalam tawaran pinjaman ini sila hubungi kami di e-mel kami: (anggadiman1@gmail.com)

    Juga menyediakan butiran berikut supaya kita boleh meneruskan dengan pinjaman serta-merta.

    Nama:
    Jumlah yang diperlukan:
    jangka masa:
    negara:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Nombor telefon:

    Hubungi kami dengan butiran di atas pada e-mel kami: anggadiman1@gmail.com

    Salam kepada anda semua.

    ReplyDelete
  13. Adakah anda memerlukan pinjaman pada kadar yang sangat rendah 2%? kita beri rumah pinjaman, pinjaman perniagaan apa-apa jenis pinjaman yang berminat, Hubungi kami melalui e-mel: arnoidweman@gmail.com untuk maklumat lanjut

    ReplyDelete
  14. Hello,
    Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
    Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
    * Pinjaman Wang Keras
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Penyatuan Hutang
    *Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Pengembangan Perniagaan
    *Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Pembangunan Pertanian
    ... Dan banyak lagi

    E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
    kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

    Nama pemiutang: Puan Kathleen

    ReplyDelete

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Name

2012,1,adsense,5,advertising,2,adwords,2,affiliate,3,agreed value,1,akmaomar,1,anime,1,aplikasi,2,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,9,blockchain,1,blog,18,blog review,16,blogger,35,bloggers,32,bloglist,9,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,43,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,6,bujang,1,bw,1,caplong,1,car insurances,1,car value,1,carigali,1,carigali digital masakini,1,cat lover,1,cbox,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,crypto currency,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,daftar,1,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,3,direktori,1,diskaun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit percuma,1,duit tabung,2,e-wallet,2,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,faucet,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,freefaucet,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,20,glitterati,1,google,12,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,impian,1,income,2,info,81,info kesihatan,4,info panas,11,informasi,13,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,4,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,manual Fund4Life,1,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,2,matawang digital,3,maxis,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,2,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,1,panas,1,pandangan mata,1,panduan,1,panel,1,paparan,1,part time income,3,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,piala pingat malaysia 2012,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,review,6,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,21,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,2,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru islam,2,takdir,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,39,tazkirah Jumaat,13,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,14,tips kesihatan,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,4,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,tutorial,46,twin,1,twitter,2,ucapan,9,undi,1,unifi,1,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,3,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,5,wang kripto,3,wanna cry,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,68,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,xapo,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,8,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
MYiDEAKiNi Dot Com: Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan!
Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan!
Pelaburan Pinjaman ASB, Ianya Merugikan!
https://4.bp.blogspot.com/-Ln6tHztOZvk/V5sNAaSbM1I/AAAAAAAAMPM/zSrSnB6VrdgaFi2fk9MDcaIFRNVCc3IAwCLcB/s200/permodalan%2Bnasional%2Bberhad.png
https://4.bp.blogspot.com/-Ln6tHztOZvk/V5sNAaSbM1I/AAAAAAAAMPM/zSrSnB6VrdgaFi2fk9MDcaIFRNVCc3IAwCLcB/s72-c/permodalan%2Bnasional%2Bberhad.png
MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2016/07/pelaburan-pinjaman-asb-ianya-merugikan.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2016/07/pelaburan-pinjaman-asb-ianya-merugikan.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy