Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google

5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google

5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google | Dalam dunia blogging sudah pasti blogger akan menekankan pengisian blog artikel yang berkualiti agar ianya mudah mesra SEO dan ianya adalah salah satu faktor SEO yang penting didalam setiap pengisian dalam sesebuah artikel. Mungkin ramai blogger-blogger baru yang masih belum memahami ciri pengisian blog artikel yang berkualiti dan MYiDEAKiNi akan kongsikan berdasarkan teori, kajian, pemahaman dan juga pengalaman dalam dunia blogging.

Penilain setiap blogger tentang pengisian blog artikel adalah berbeza antara satu sama lain dan ada yang berfikir pengisian blog artikel mesti melebihi dari 1000 patah perkataan, pengisian blog artikel yang informatif, berkualiti untuk pembaca atau pelawat blog dan bukan semata-mata untuk robot mesin pencari.

Semua yang dinyatakan itu adalah benar dan anda harus mempunyai daya pemikiran yang kreatif, fakta dan rujukan untuk menjadikan pengisian blog artikel berkualiti. Selain itu, ianya juga untuk menguji tahap pengisian blog artikel anda itu di mesin pencarian google kerana ianya paling banyak digunakan dan digemari oleh setiap pengguna di seluruh dunia. Sebab itulah kebanyakkan blogger-blogger otai khususnya berlumba-lumba untuk menjadikan pengisian blog artikelnya berkualiti disukai oleh robot mesin pencari google.

Apakah Pengisian Blog Artikel Menurut Google?
Jadi apakah bentuk pengisian blog artikel yang berkualiti menurut google? Ini buktinya, menurut halaman rasmi google telah menjelaskan tentang cara pengisian blog artikel yang berkualiti seperti berikut:
The key to creating a great website is to create the best possible experience for your audience with original and high quality content. If people find your site useful and unique, they may come back again or link to your content on their own websites. This can help attract more people to your site over time.
Google telah memberikan tips untuk menjadikan pengisian blog artikel yang berkualiti seperti berikut:

1. Berguna dan informatif
Pastikan bahawa pengisian blog artikel yang berkualiti adalah berguna dan informatif. dimana berguna bermaksud pengisiannya yang boleh memberikan jalan penyelesaian setiap apa yang diterangkan dan informatif yang dimaksudkan pengisian blog artikel yang betul dan apa yang dinginkan dan dicari oleh pengguna internet khususnya.

Menurut kenyataan google dengan pengisian informatif:
One of the most important steps in improving your site's ranking in Google search results is to ensure that it contains plenty of rich information that includes relevant keywords, used appropriately, that indicate the subject matter of your content.
2. Lebih berguna dan bernilai dari laman web lain.
Dalam masa yang sama, kebanyakkan blogger di seluruh dunia akan menerbitkan artikel blog yang sama dengan apa yang pengisian blog artikel anda. Bagi mengatasi dari perkara ini berlaku, pengisian blog artikel mestilah berbeza dari yang lain dan lebih baik cara penyampaiannya agar pengguna internet akan berpuashati tanpa perlu membaca blog artikel yang seakan sama.

3. Sumber Pengisian Blog Artikel yang dipercayai.
Apakah bentuk artikel yang dipercayai?
Apapun artikel yang anda sajikan, alangkah baiknya sertakan sumber artikel yang dipercayai. Sebagai contohnya, artikel anda yang sajikan itu adalah berkaitan dengan insurans, jadinya didalam pengisian anda membahas dengan tips untuk memilih insurans yang terbaik. Bagi memperkuatkan tips pemilihan insurans, anda perlu dapatkan fakta-fakta dari laman web yang lain dan juga komen-komen positif dari pengguna internet (testimoni). Begitu juga dengan topik yang lain, perkara yang sama patut anda buat iaitu, membuat kajian, sumber fakta dan jalan penyelesaian yang boleh memberikan reputasi yang baik terhadap topik yang di perbincangkan.

Menyertakan link keluar (external link) akan lebih memburukkan artikel di mata SEO
Menurut kajian setakat ini, pihak google masih belum mengeluarkan kenyataan setakat ini yang menyebabkan penurunan trafik terhadap artikel yang menyertakan link keluar (external link). Justeru itu, pakar SEO dari luar negara sendiri menyarankan penggunaan dengan menyertakan link keluar (external link) akan memperkuatkan lagi artikel yang dibahas. MYiDEAKiNi secara peribadinya sangat bersetuju dan ini akan meningkatkan lagi reputasi artikel yang dibahas akan mendapat sambutan dan komen-komen positif di mata pengguna internet khususnya.

4. Pengisian Blog Artikel Berkualiti Tinggi.
Pengisian blog artikel yang berkualiti tinggi yang mempunyai unsur-unsur seperti yang diterangkan seperti diatas dimana ianya asli dan original dimana artikel ini adalah hasil dari sendiri tanpa ada unsur 'copy & paste' serta artikel yang dibahas tidak sama dengan laman web yang lain.

5. Pengisian Blog Artikel mestilah menarik.
Pengisian blog artikel yang disajikan sesuai dengan apa yang dibahaskan dan berkualiti menurut google. Anda juga boleh masukkan gambar dan video untuk mengukuhkan lagi artikel yang dibahas sehinggalah pengisian blog artikel itu di sukai ramai pengguna internet.

Hubungkait Antara Pengisian Berkualiti  Dengan SEO
Di awal teknologi mesin pencari google yang masih belum seperti sekarang ini, kebanyakkan laman web berjaya berada kedudukan terbaik mesin carian malah ada pengisian blog artikel yang mempunyai kata kunci (keywords) yang bagus dapat mengalahkan laman web lain yang dikatakan lebih bagus. Namun seiring dengan teknologi sekarang ini, mesin pencarian yang semakin canggih, maka pengisian blog yang dipenuhi dengan kata kunci (keywords) yang bagus sudah berkurangan.

Google setakat ini sedang memperbaharui algoritma mesin pencarinya dan salah satunya google telah menambahkan faktor SEO terbaru sebahagian dari 200 +google ranking factor yang mempengaruhi dalam mesin pencarinya. Selain itu faktor User Experience (UX Factor) mampu menganalisa tentang perilaku pengguna terhadap laman web atau blog yang mereka kunjungi.

User Experience Factor (UX Factor)
UX Factor sangat berkaitan dengan pengisian blog artikel yang berkualiti dan ianya berfungsi untuk menentukan dan memerhati pengguna blog itu sendiri. Sebagai contohnya, seorang pengguna internet datang melawat dan membaca blog artikel anda dengan waktu yang agak panjang. Dan disinilah UX Factor ini berfungsi dan memberi signal kepada google dalam menentukan pengisian blog artikel anda berkualiti sehinggakan pengguna melakukan boormark terhadap artikel. Ini bermakna artikel anda sangat berkualiti dan efektif kepada pengguna internet tersebut.

UX Factor yang digunakan oleh google untuk menentukan artikel berkualiti atau sebaliknya. Jika di dapati pengisian sangat memberi kesan yang baik dan berkualiti, bermanfaat, berinformatif serta artikel tersebut bukan setakat mesin pencarian malah untuk kebaikan pengguna internet itu sendiri menurut google, MYiDEAKiNi yakin artikel tersebut sangat berkualiti dimata google dan menepati posisi terbaik di mesin pencari. (SERP atau Search Engine Rank/ Result Pages)

KOMEN ANDA!

BLOGGER: 3
  1. Terima kasih berkongsi yee :)

    ReplyDelete
  2. SINGGAH PAGI http://jmbelog.blogspot.my/search/label/RADIO%20ONLINE

    ReplyDelete
  3. tip yang menarik, boleh digunakan ni....

    ReplyDelete
Terima kasih atas komen dan pandangan yang diberikan. Sila kunjungi lagi blog MYiDEAKiNi. MYiDEAKiNi akan melawat dan komen di blog anda nanti. TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA KITA JUMPA LAGI :)

[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: 5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google
5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google
5 Ciri Pengisian Blog Artikel Berkualiti Menurut Google
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9r-xX58xMjFRkItXf6nqF2vj3dJHwP16-sGo1nQIjeIt2wSLfYA0PsRZ2u_fOSBt3Bvt3l-RcSirmIGe37p9YA_dU2tKGMTA7TQHXAYwyzqjGDFtVil9Wt_wj0mvpxmylfrY3hV8x3f8/s200/quality-content.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9r-xX58xMjFRkItXf6nqF2vj3dJHwP16-sGo1nQIjeIt2wSLfYA0PsRZ2u_fOSBt3Bvt3l-RcSirmIGe37p9YA_dU2tKGMTA7TQHXAYwyzqjGDFtVil9Wt_wj0mvpxmylfrY3hV8x3f8/s72-c/quality-content.jpg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2016/04/5-ciri-pengisian-blog-artikel.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2016/04/5-ciri-pengisian-blog-artikel.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel