Cara Nak Bina Blog Percuma?

ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ ٱللَّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ

MYiDEAKiNi Dot Com.
Ya Allah turunkanlah hukumanMu atas kaum Yahudi yang telah melakukan kezaliman dengan membunuh saudara-saudara kami kaum muslimin di Palestin.

Amin Ya Rabb

Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+

Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+

Assalamualaikum & Selamat datang ke Blog MYiDEAKiNi [dot] com...

Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+. Rasanya sudah tiba masanya untuk MYiDEAKiNi buat entri pendedahan penggunaan aplikasi Google+ samada di aplikasi blog mahupun aplikasi di telefon pintar anda. Sebelum google menggunakan produk terbaru google+, ramai di antara mereka menggunakan media sosial seperti facebook atau twitter untuk berkongsi maklumat, kisah peribadi, tip kesihatan, masakan dan sebagainya termasuklah MYiDEAKiNi sendiri.


Kini! Dengan adanya produk google+ yang serupa dengan media sosial seperti facebook, twitter, instagram dan sebagainya boleh membantu anda dalam mengembangkan bisnes dan sebagainya. Di dalam entri Kelebihan G+ Tingkatkan Trafik Blog sedikit sebanyak dapat membuka minda anda tentang penggunaan aplikasi google+ ini. Sekiranya anda mempunyai bisnes alam maya, google+ juga dapat membantu anda dalam menaikkan trafik bisnes anda ke halaman pertama google. Di dalam entri Rahsia Meng-Optimum Laman Web ke Halaman Pertama Google, MYiDEAKiNi telah berkongsi idea dan pandangan bagi meningkatkan jualan serta trafik di halaman pertama google.

Berdasarkan pengalaman dan keamatan MYiDEAKiNi, jika anda berniaga atau mempromosi jualan di facebook, ianya hanya terhad di laman facebook dan tidak akan di dedahkan pada mana-mana media sosial kecuali atas kebenaran. Untuk membelinya anda perlu membuat akaun facebook terlebih dahulu untuk tujuan review demi keselamatan mereka katanya, tidak seperti google+ ini, walaupun ianya bersifat mesra web tetapi masih mengutamakan keselamatan seperti privaci profil, artikel dan sebagainya. Anda tidak perlu membuat akaun untuk tujuan review dan ianya boleh di review sepenuhnya.

Penggunaan Google+ lebih efektif dan memberikan sosial signal yang lebih besar di mata google berbanding dengan sosial media lain kerana ianya adalah produk ciptaan google itu sendiri. Selain itu dapat membanteras akaun palsu dari pengguna yang tidak bertanggungjawab kerana ianya terjadi media sosial seperti facebook. Selain itu juga, google pastikan akan mengutamakan produknya terlebih dahulu berbanding produk yang lain dan memilik SEO yang kuat. Adakah facebook mempunyai SEO yang kuat seperti google? Anda boleh fikirkan sendiri.

Berikut adalah Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+ secara menyeluruh:
1- Google+ Profil
Ianya boleh memuatnaik gambar wajah anda di profil. Anda boleh memuatnaik gambar apa sahaja samada wajah anda, kartun, abstrak dan sebagainya. Dengan profil ini juga, anda perlu menggunakan nama sebenar kerana ianya adalah terma dan syarat dari pihak google+ untuk mengelakkan sebarang penipuan atau akaun palsu. Untuk mempercepatkan proses pengesahan dari google, anda perlulah memuatnaik gambar wajah yang terdiri dari hidung, telinga, mata dan sebagainya kerana tujuan utama menggunakan aplikasi google+ ini adalah bersifat peribadi dan bukannya untuk bisnes. Jangan sesekali memuatnaik gambar logo kerana google tidak dapat mengesahkan pemilik sebenar sepertimana apa yang terjadi dengan profil MYiDEAKiNi..hahaha

1a- Maklumat yang betul
Pihak google sangat mengutamakan pengguna yang mengisi maklumat yang betul kerana ianya bertujuan untuk mengenalpasti siapa pemilik akaun google+ yang sebenar. Maklumat seperti nama, alamat, pekerjaan dan sebagainya.

1b- Ruangan 'Story' di google+
Anda perlu mengisi 'story' di profil kerana ianya akan menjelaskan siapa diri anda dan apa yang anda akan lakukan pada akaun google+ ini. Selain itu anda boleh meletakkan backlink di bahagian 'introduction' dan menebalkan tulisan supaya mudah untuk di index oleh google. 'Link' yang diletakkan mesti berkaitan dengan blog anda. Google akan menganggap link ini adalah link yang betul dan penting seperti yang di tunjukkan di bawah ini.
Sebagai contohnya: MYiDEAKiNi meletakkan link blog di text yang telah di tebalkan untuk kepentingan google.

1c- Custom URL
Cara untuk mendapatkan custom URL ini di tetapan ruangan 'about' di profil. Isi 'custom' URL ini di bahagian link. Syarat yang harus di patuhi untuk mendapatkan pengesahan dari google untuk mengisi 'custom' URL adalah seperti berikut:

  • Anda memiliki 10 atau lebih follower
  • Usia akaun anda sudah mencapai 30hari dan lebih
  • Mempunyai profil foto di akaun google+

Anda akan memiliki URL dengan nama anda sendiri seperti yang di tunjukkan di bawah ini.


2- Google+ Posting: Ruangan Post Entri dalam sesebuah artikel
Bukan setakat di bahagian profil yang perlu di isi, di ruangan post entri google+ akan juga meningkatkan trafik laman web anda dan akan muncul di halaman pertama google dan sekali gus akan menaikkan jumlah pelawat internet. Untuk meningkatkan trafik dan muncul di halaman pertama google, cara post entri dalam sebuah artikel melalui google+ yang menarik dan cepat untuk di index dalam google. Perkara ini akan MYiDEAKiNi dedahkan di entri seterusnya nanti. Berbeza dengan aplikasi facebook, google+ lebih memiliki kekuatannya sendiri yang mendorong post entri anda mudah masuk di halaman teratas dan sekaligus meningkat trafik serta jumlah pelawat internet yang melawat blog anda. Anda sendiri boleh lihat bagaimana google telah mengindex dan blog MYiDEAKiNi berada di halaman pertama google? Baca entri SERP, Macam Tak caya Jer?

Selain itu, untuk memberikan trafik dak komen yang bagus, anda perlu membuat entri yang lebih cenderung kepada pertanyaan post entri kerana ianya boleh meningkatkan trafik yang baik sehingga mencecah 188%. Ianya mengikut waktu dan hari pada post entri, dari jam 7.00pagi hingga 10.00pagi dan 11.00pagi hingga 2.00petang. Ini adalah contohnya dan anda boleh agak sendiri waktu bila pengguna internet menghabiskan masanya mencari info melalui enjin carian google.

6- Google+ Conversion
Menggunakan produk-produk dari google akan meningkatkan lagi trafik yang tinggi terutama di google+. Caranya adalah dengan menggunakan produk google drive slide presentation. Berbeza aplikasi di facebook masih mempunyai kelemahan tersendiri berbanding google+. Dengan hanya memiliki akaun Google Drive dan memuatnaik slide anda ke post entri google+ untuk tontonan umum. Seolah-olah anda mempersembahkan produk atau servis kepada pelawat atau follower yang ada. Anda boleh lihat hasilnya di sini---> CONTOH GOOGLE SLIDE PRESENTATION

7- Google+ Activity
Seperti di aplikasi facebook, google+ juga mempunyai sistem ini untuk mengesan aktiviti seharian di akaun google+ anda. Selain itu notifikasi di google+ juga memberitahu segera kepada anda, sekiranya terdapat komen atau G+ dari follower atau pelawat internet melalui artikel yang di kongsikan.

8- Google+ Community
Seperti di facebook, google+ juga ada menyediakan ruangan komuniti untuk tujuan mencari kenalan, perbincangan topik, belajar dan lain-lain lagi yang bersesuaian dengan aktiviti komuniti. Ianya sangat berguna kepada anda yang memiliki bisnes bagi membantu melonjakkan sales bisnes anda. Selain itu, ianya juga dapat meningkata lagi trafik serta dapat memngeratkan hubungan anda dengan follower atau pelanggan.

9- Google+ Event
Selain itu, anda juga boleh mempromosi event yang akan anda adakan nanti di google+. Event yang anda post akan muncul di notifikasi kenalan yang menjadi follower. Semasa event, anda boleh berkongsi foto event secara rel-time bersama kenalan anda dan secara langsung akan membuatkan follower anda tertarik dengan event yang diadakan. Inilah cara terbaik untuk anda mempromosi produk, servis atau bisnes anda kepada orang ramai.

10- Google+ Hangout
Seperti di facebook juga, google+ juga mempunyai sistem chatting yang di namakan Hangout. Dulunya ianya di kenali sebagai google talk tetapi telahpun di tamatkan servisnya. Hangout adalah sistem chatting dari google. Anda boleh berchatting dengan teman hanya melalui akaun email yang berdaftar dengan google sahaja. Selain itu anda juga boleh chatting secara live melalui video kamera di telefon pintar anda. Anda juga boleh berkongsi Live streaming melalui sistem hangout ini. Setiap video live streaming melalui hangout secara langsung akan terus dimuattrurun ke youtube. Seperti juga dengan Google+ Event, anda juga boleg live streaming ketika event berlangsung.

11- Google+ Circle Count
Google+ Circle Count akan membantu anda untuk mengetahui populatiti anda di G+. Anda akan mengetahui pengaruh pada sosial media dengan melalui komen di post entri dan jumlah yang suka dengan psot entri anda. Kelebihan di Google+ Circle Count ini dapat mengesan pelawat yang tidak membalas follow, jangkauan post entri terdapat teman serta follower anda. Ianya dapat menguji kemampuan anda dalam berkongsi post entri di google+. Penggunaan Google+ Circle Count ini akan di dedahkan di entri selanjutnya.

12- Google+ Pages / bisnes
Seperti di facebook fanspage, google+ juga memberi ruang kepada
pengguna yang ingin memperkenalkan bisnes samada produk, servis dan sebagainya. Kelebihan menggunakan google+ adalah, sistem ini menyediakan peta untuk anda masukkan alamat bisnes kedalam sistem ini. Memudahkan teman atau pelanggan mencari alamat bisnes anda melalui sistem ini. Dari hasil pencariannya akan menghasilkan gambar dan penerangan yang sangat mudah dan di fahami tentang bisnes anda.

Ketika pelawat atau pelanggan mencari bisnes anda di google maps, alamat bisnes anda akan tertera di goole maps, jadi pelawat atau pelanggan akan lebih mengetahui lokasi sebenar bisnes anda.


Jika anda pengguna atau pelanggan yang menggunakan telefon pintar, bisnes anda juga akan tertera di telefon pintar melalui aplikasi program yang telah di rekabentuk oleh pihak google khas untuk telefon pintar.



Hebat bukan? Dengan adanya google+ pages/ bisnes ini akan memberi kepercayaan kepada pelawat atau pelanggan yang melihat gambar-gambar dimuatnaik melalui akaun google+ melalui kaedah berikut:

  • Mempunyai akaun google+ dan melengkapkan maklumat di profil
  • Post entri yang memberikan info manfaat kepada pelawat atau pelanggan, bukan sekadar produk atau servis, selain itu berikan post entri yang berkaitan dengan tips serta nasihat
  • Pengesahan google+ pages/ bisnes dengan laman web anda
  • Gunakan google+ badge dan di letakkan di laman web. Kaedah untuk dapatkan badge anda di: https://developers.google.com/+/web/badge/#badge
  • Hubungkan google+ anda dengan produk lain seperti program youtube
  • Tambahkan review dan promosi google+ di media sosial yang lain.
Sebab itulah banyak kelebihan menggunakan google+ daripada menggunakan media sosial yang bukan produk daripada google.

Dengan adanya teknologi yang canggih seperti telefon pintar, maka penggunaan google+ akan berleluasa dan boleh dibawa kemana-mana sahaja yang boleh membantu meningkatkan produktiviti dan trafik yang tinggi.

KOMEN ANDA!

BLOGGER
[IKLAN] Pendapatan Lumayan, Ingin Menyertainya?, Sila klik banner!

Cerdik Pintar    Rahsia Penulis    Bisnes Air Balang    Bisnes Aiskrim    Bisnes Bakeri    Bisnes Burger    Nak Kurus?   
Nur Khairul Azizi Mohamad- Penulis Blogger MYiDEAKiNi Dot Com
Nur Khairul Azizi Mohamad adalah merupakan seorang penulis blogger sambilan. Bergiat dalam penulisan blog pada bulan Oktober 2009. Lahir pada tahun 1978 di Melaka dan dibesarkan di Terengganu. Mempunyai segulung Diploma Senibina dan telah menuntut di Universiti Teknologi Mara di Fakulti Senibina Perancangan dan Ukur (FSPU). Pengambilan pelajar pada tahun 1996 - 2001. Mempunyai skil dalam bidang tanaman, tukangan, Jahitan, Masakan & juga teknologi komputer.
Name

2012,1,adsense,6,advertising,2,adwords,2,affiliate,4,agreed value,1,akmaomar,1,android,1,anime,1,aplikasi,4,application,2,applikasi,1,artikel minyak herba asmak,1,artis,1,asian wave 2012,2,autocad,2,awal muharam,1,award,1,bad requsted error 400,1,balik kampung,1,bank mandiri,1,bedil buluh,1,belajar buat blog,2,berita minggu,1,berjaya sompo insurances,1,bersawang,2,bertuah,2,bisnes aiskrim,1,Bitcoin,5,blockchain,1,blog,20,blog review,18,blogger,37,bloggers,33,bloglist,10,blogspot,21,blogspot. facebook,3,blogwalking segmen,44,blogwalking. segmen,3,bola,1,booster,1,boruto,2,boruto uzumaki,1,bowling bloggers,1,browser,1,buat duit,7,bujang,1,bw,1,cabaran menulis,31,caplong,1,car insurances,1,car value,1,cat lover,1,cbox,1,celcom,1,cepat,1,chatango,1,china glory 1,1,china glory ii,1,chit chat,2,clash of clan,1,clashcon,1,coc,1,contents,2,contest,10,contest review lynk.my 2015,11,converter,1,cryptocurrency,2,cuba teka,1,cukai,1,currency,1,cuti-cuti,1,daftar,2,dari dapur kedapur,1,datakl,1,device,1,diesel,1,diet,1,digi postpaid,1,digital money,2,direktori,1,diskaun,1,diy mini kebun,1,doa,7,doktor,1,domain,2,dot com,1,download,3,drawing,1,duit tabung,2,ebay,1,ekzema,1,email,3,email tracking,1,event,1,expired,1,export mudah,1,extensions,1,ezbuy business,1,ezbuy Prime,1,faceboko,1,facebook,10,family,1,Fast Charging,1,favicon,1,filem india,1,filem seram,1,flash drive,1,follow up,1,follower,4,followers,6,forum,1,fungsi,1,G+,2,gadget,4,games,1,gaya gangnam,1,gempar,1,giveaway,21,glitterati,1,google,12,google adsense,2,google calendar,1,google error,1,google plus,3,google trend,1,google+,1,google+ G+,1,googles,2,goole,1,gst,1,hadiah bertuah,2,halal,1,handsome,1,happy birthday,1,hard disk drive,1,Hari raya Haji,2,hari wilayah,2,hashtag,1,hati bersih,1,hdd,1,hiburan,1,honda dash 125,1,hosting,1,hotfm,1,icon,1,iklan,7,iklan berbayar,1,iLancee,1,ilmiah,2,imej,1,imgboot,1,imgur,1,impian,1,income,3,info,88,info kesihatan,7,info panas,11,infografik,1,informasi,15,instagram,1,insurans,1,interface,1,internet,10,investment,1,istimewa,1,jalan-jalan,2,jana pendapatan,5,javascript,1,jobdirumah,2,jumaat,5,jumaat penghulu hari,1,kalkulator,1,kartun,1,keagamaan,1,kemaskini,1,kena tipu,1,keputusan,3,keputusan pemilihan,3,kerja dari rumah,2,klinik,1,knolix,1,kod html,1,komen,1,kongsi,1,kontest blog,4,korea,1,kuruskan badan,1,label,1,lagu,2,lagu trend,1,lawak,1,lazada,1,linkwithin,1,lirik,2,live coc,1,log in,1,lombong,1,long url,1,lukisan kerja,1,lynk.my,5,maal hijrah,2,madu dan cuka epal,1,mae,1,makanan tak sedap,1,maklumat,2,market value,1,marketer,1,masak,1,mata terbeliak,1,matawang,1,matawang digital,1,maxis,2,maybank,1,media sosial,1,mega,1,menu,1,merdeka,1,mesej,1,metatag,1,mining,1,minyak,2,minyak asmak,1,minyak herba asmak,1,minyak naik lagi,1,motivasi diri,6,movie,1,mozilla firefox,2,msn,1,muat turun,1,muatturun,1,mudah,2,muhasabbah diri,2,multi 5USB,1,my google business,1,myideakini,6,MYideakini bantah 200%,1,myspace,2,naruto shippudeen,2,nasihat,1,nasyid,1,network,1,networking,2,new face,1,new interface,1,niat,1,november-disember,1,nrelate,1,nuffnang,7,nutri xpress snek bar,1,offer,1,offline google,1,on air,1,online,5,online money,1,p1wimax,1,pakej digi,2,pakej website,1,palestine,2,panas,1,pandangan mata,1,panduan,8,panel,1,paparan,1,part time income,4,patriotik. malaysia,1,pay per click,1,payment,1,pelaburan,1,pelanduk dua serupa,1,pelawat,1,penawar asma,1,pengajaran,1,pengangkutan awam,1,pengangkutan persendirian,1,pengecas,1,penghargaan,2,pengumuman,1,penstoran,1,penyakit kulit,1,people,1,peperiksaan,1,percuma,2,perkhidmatan,1,permainan tradisi,1,petrol,1,petron,1,petronas,1,petua,1,piala pingat malaysia 2012,1,pinned post artikel,1,politik,1,portable storage,1,power center,1,prepaid,1,Prime membership,1,produk,2,produk review,3,profil photo,1,program berbuka puasa dan majlis amal jariah,1,program ilmu,1,program realiti,3,program sihat,1,promosi,4,psoriasis,1,puasa,1,publisher,1,quacker oat meal,1,Rabu tanpa perkataan,5,rahsia,1,rangkaian,1,ransomware,1,rekod,2,renungan,1,resepi,3,review,9,review filem,1,rezeki,2,ron 95,1,ron97,1,sahabat,1,saham,1,Salam AidilAdha,1,sambutan,1,says dot com,1,search engine optimization,1,search engine rank pages,1,sedih,1,segmen,26,sejarah,1,seks melampau,1,selamat hari raya aidil adha,1,Selamat Ulang Tahun,2,sembang sembang,2,SEO,8,SERP,2,servis,2,sharing,10,shell,1,sijil online,1,simpanan,1,siput,1,Sirah Nabi,1,sistem,2,slow,1,snail,1,sneeit spot,1,snek diet,1,software,1,solat,1,spam komen,1,speed,1,SPM,1,ssd,1,state disk drive,1,STPM,1,stress,1,sukan,1,sunat,1,suriafm,1,suul khotimah,1,sweden 1 star,1,sweden 2 star,1,syurga,1,tagged,2,tagline,1,tahniah,2,tahun baru 2024,1,tahun baru islam,2,takdir,1,takzirah jumaat,1,tanpa artikel,1,tarawikh,1,tazkirah,40,tazkirah Jumaat,17,teamviewer,1,teknik pemasaran,2,teknikal,3,teknologi,10,telefon pintar,1,telekom,1,tema,1,template,2,tension,1,tergantung sepi,1,tersurat dan tersirat,1,tifoid,1,tips,17,tips kesihatan,3,Tone wow,2,tools,1,tournament bowling,2,tournament coc,1,trading,5,tradisi,1,tradisional,1,trafik,1,trending,2,tuntut,1,tutorial,56,twin,1,twitter,2,ucapan,10,undi,1,unifi,2,unlimited internet,1,update,1,upload,1,url link,1,url shortener,1,uzumaki naruto,1,video,2,viral,5,virus,1,vote,1,wajah baru,1,wallet,2,wang digital,3,wang kripto,1,wanna cry,1,webe,1,WhatsApp,1,widgets,3,wild card,1,wordless wednesday,75,Wordless Wednesday #35,1,Wordless Wednesday #37,1,wordpress,4,ww,2,yahoo,1,yamaha ss 110,1,youtube,9,zikrullah,2,zukrullah,1,
ltr
item
Blog MYiDEAKiNi Dot Com: Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+
Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+
Pendedahan Penggunaan Aplikasi Google+
http://1.bp.blogspot.com/-APWTAaj1Ut0/VkLmKuiSQ7I/AAAAAAAAKDc/xt5GbHAEHR8/s640/G%252B%2Bprofile.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-APWTAaj1Ut0/VkLmKuiSQ7I/AAAAAAAAKDc/xt5GbHAEHR8/s72-c/G%252B%2Bprofile.jpg
Blog MYiDEAKiNi Dot Com
https://www.myideakini.com/2015/11/pendedahan-penggunaan-aplikasi-google.html
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/
https://www.myideakini.com/2015/11/pendedahan-penggunaan-aplikasi-google.html
true
6287414355341171900
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All ARTIKEL PAUTAN LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Isi Kandungan Artikel